Mariaslekrum

Alla inlägg den 9 januari 2011

Av Maria - 9 januari 2011 00:45

 

 

A heart is not to play with,

a heart is not a toy.

And if you want to break it,

so give it to a boy.

 

To love is painful it is true

and not to love is painful to.

But the hardest pain is to love

and not be loved again.

 

Förälska dig ofta,

förlova dig ibland.

Men gift dig för sjutton,

så sällan du kan.

 

Take them like toys,

they are only boys.

 

Love is a name,

sex is a game.

Forget the name

and start the game.

 

Lär dig livets stora gåta,

älska glömma och förlåta.

 

Att lida är svårt,

att lida utan att älska är svårt.

Att älska utan att lida är inte möjligt.

Att älska är svårt.

 

Tårar är rena och våta,

tårar är nåt som man inte kan förlåta.

Men tårar kan också bota smärta,

även de tårar som bor i ditt hjärta.

 

-Varför är kaniner så många?

-För att de har så roligt.

-Varför har de så roligt?

-För att de är så många.

 

Om du var en blomma

och jag var en ko.

Skulle jag äta upp dig,

för du är så go.

 

Remember M

Remember E

Put them together

and remember me.

 

Den som älskat kan ej glömma,

den som glömt ej älskat har.

Den som älskade men glömde,

visste ej vad kärlek var.

 

Bättre att bli misstänk idiot,

än att öppna munnen och undanröja alla tvivel.

 

Älska ej i trädgården, kärleken är blind,

men det är inte grannen.

 

I love you in the morning,

I love you in the night.

I love you in you pyjamas,

but is better without.

 

Vad vore livet i all sin glans,

om inte du fanns?

 

Vi delade på ordet kärlek.

Jag tog kär och du tog lek.

 

Om ditt hjärta brister,

laga det med Karlssons klister.

 

När du plockar blommor,

plocka en åt mig.

När du räknar mina vänner,

räkna även mig.

 

Min kärlek till dig är som rymden,

den tar aldrig slut.

 

Blir du älskad, älska tillbaka.

Blir du sårad, såra ej igen.

Blir du glömd, låt så vara,

säkert finner du en bättre vän.

 

Kärlek är som ett lotteri,

därför måste du spela för att vinna.

 

En kyss är ingen fara,

en kyss är ingen brott.

Det är ju bara två läppar som möts,

men herregud så gott.

 

Varför föddes jag att älska?

Älska nån jag aldrig får.

Varför tändes i mitt hjärta,

kärlek i så unga år?

 

Du kom, du gick.

Mitt hjärta du fick.

 

Lär dig livets stora gåta,

killar är då alltid kåta.

 

Varken kärlek eller hosta kan döljas.

 

If all boys were out om a sea,

what a good swimmer i would be.

 

Kärlek är som folkrace, man startar för tidigt,

kör för fort och bromsar för sent.

 

Du älskar..... Jag älskar......

Vi älskar....... men inte varandra.

 

Om du drunknar i kärleksfloden,

använd mum-mot-mun metoden.

 

Hamstra kärlek, hamstra lycka,

det kan staten inte knycka.

 

Män mognar tills de fyller sju,

sen växer de bara.

 

Livet är som en golfboll,

man får några smällar hit och dit

och sedan åker man ner i ett hål i marken.

 


Presentation

Lite fakta om mig.

Hej, Maria heter jag och är en tjej som är glad och gillar humor och änglar i massor.
Pyssel och datorn tar mycket av min tid.
Och framför allt barn. Jag jobbar som barnskötare på förskola på en småbarnsavdelning och jag älskar mitt arbete.
Jag är en änglamamma till min lilla dotter Ida och jag är mamma till min underbara dotter Tilde. Familjen är mitt allt. Här på bloggen så kommer jag att dela med mig av mitt material som jag har i arbetet. Och så kommer det en liten dikt då och då också. Hoppas att ni kommer att trivas här på min blogg. Skriv gärna om ni undrar över något.
Min mail är mariaslekrum@live.se

Rosa bandet

Följ mig på facebook

Följ mig via bloglovin.

bloglovin

Lämna gärna ett tassavtryck.

Google Översätt

Facebook

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10 11
12
13
14
15 16
17
18
19 20
21
22 23
24
25
26 27
28
29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Mina små rum.

Inspirationbloggar

Mina nära och kära.

Räkneverk

  • besöksräknarebesöksräknare
  • free counters

Vädret i Njurunda.

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards