Mariaslekrum

Alla inlägg den 3 januari 2011

Av Maria - 3 januari 2011 23:17


Julfrågeslinga till julgransplundringen för er som vill ha.



  












Svarstalong.



Svarstalong.


Detta är svaren på denna frågeslinga.

 


Av: Maria Ersson.

Av Maria - 3 januari 2011 23:14

Från Prekinders kommer dessa vantar.

Dra ut två av varje och matcha likadana vantar med varandra.

Barnen matchar de par som är samma.
Eller skriv ut en kopia av korten,

klipp ut och laminera,

och klipp ut dem igen.

Barnen kan  klassificera vantarna i kategorier.

Ett sätt är att lägga dom med: Ränder, prickar,

ränder och fläckar, hjärtan.

Ett annat sätt att klassificera dem skulle vara: V

antar med 2 färger, 3 färger, mer än 3.



Av Maria - 3 januari 2011 22:42


Du behöver:

 

Omålade papper

Tvättsvampar

Småsaker att trycka med

Akrylfärg

Papp till mallar

Penna och sax

Band eller snöre att fästa

etiketten med.

 

Dela en potatis på mitten,

doppa den i färg och tryck potatisen mot papperet.

Gör om det igen för att göra kroppen.

Av Maria - 3 januari 2011 22:29


Du behöver:

 

Papper

Penna

Sax

Tråd tejp

 

Ta ett ark papper 22 cm x 28 cm.

 

Vecka papperet jämnt som ett draperi.

Gör vecken cirka 2 cm breda.

Vik papperet på mitten.

 

Veckla ut papperet och rita med blyerts där du ska klippa.

Klipp ut hål.

 

Veckla ut papperet och tejpa ihop kanterna.

 

Tejpa andra sidan för att göra en hel stjärna,

fäst med tråd i toppen och häng upp.

Så är det klart.

Av Maria - 3 januari 2011 22:22


Av gamla julkort kan man också göra dekoration.

 

Knepet med den här dekorationen är att man

först tar en bit snöre och sedan trär på dekorationerna

med ett sugrör mellan dom för att skilja dem åt.

 

Presentation

Lite fakta om mig.

Hej, Maria heter jag och är en tjej som är glad och gillar humor och änglar i massor.
Pyssel och datorn tar mycket av min tid.
Och framför allt barn. Jag jobbar som barnskötare på förskola på en småbarnsavdelning och jag älskar mitt arbete.
Jag är en änglamamma till min lilla dotter Ida och jag är mamma till min underbara dotter Tilde. Familjen är mitt allt. Här på bloggen så kommer jag att dela med mig av mitt material som jag har i arbetet. Och så kommer det en liten dikt då och då också. Hoppas att ni kommer att trivas här på min blogg. Skriv gärna om ni undrar över något.
Min mail är mariaslekrum@live.se

Rosa bandet

Följ mig på facebook

Följ mig via bloglovin.

bloglovin

Lämna gärna ett tassavtryck.

Google Översätt

Facebook

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10 11
12
13
14
15 16
17
18
19 20
21
22 23
24
25
26 27
28
29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Mina små rum.

Inspirationbloggar

Mina nära och kära.

Räkneverk

  • besöksräknarebesöksräknare
  • free counters

Vädret i Njurunda.

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards