Mariaslekrum

Alla inlägg den 7 maj 2010

Av Maria - 7 maj 2010 21:55


Små tavlor.


...som barnen kan göra själva med ramar av glasspinnar...

 

Spara alla glasspinnar, det blir ganska många under en sommar.

 Klipp ut fyrkantiga kartongbitar till tavlans botten.

 Måla med vattenfärger på ram och bakgrund.

 När färgen torkat så limmar Du fast ramen på bakgrunden,

 lägg en tung bok över som press och låt limmet torka över natten.

 

Andra tips:

 

Kan även göra jultavlor av julklappspapper.

Det vart uppskattad till jul när de små skulle pyssla

på förskolan.

 

Även till present kan man göra av presentpapper givetvis.

 

Du kan även ha ramen naturell om Du vill.

 Klistra sedan fast ett bokmärke eller klistermärke,

 en pytteliten teckning eller en liten bild klippt ur en tidning

 och tavlan är klar.

 Tejpa fast en liten snörbit på baksidan

 så att man kan hänga upp tavlan.

 

Du kan även sätta ett litet fotografi på tavlan.

 Sedan kan Du ge bort tavlan i present till släktingar och vänner,

 det brukar vara mycket uppskattat med en liten tavla

 som barnet gjort själv.

Presentation

Lite fakta om mig.

Hej, Maria heter jag och är en tjej som är glad och gillar humor och änglar i massor.
Pyssel och datorn tar mycket av min tid.
Och framför allt barn. Jag jobbar som barnskötare på förskola på en småbarnsavdelning och jag älskar mitt arbete.
Jag är en änglamamma till min lilla dotter Ida och jag är mamma till min underbara dotter Tilde. Familjen är mitt allt. Här på bloggen så kommer jag att dela med mig av mitt material som jag har i arbetet. Och så kommer det en liten dikt då och då också. Hoppas att ni kommer att trivas här på min blogg. Skriv gärna om ni undrar över något.
Min mail är mariaslekrum@live.se

Rosa bandet

Följ mig på facebook

Följ mig via bloglovin.

bloglovin

Lämna gärna ett tassavtryck.

Google Översätt

Facebook

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Mina små rum.

Inspirationbloggar

Mina nära och kära.

Räkneverk

  • besöksräknarebesöksräknare
  • free counters

Vädret i Njurunda.

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards