Mariaslekrum

Alla inlägg den 19 februari 2010

Av Maria - 19 februari 2010 23:21

  

SÄGER BARA...

...Inga kommetarer, inga kommentarer.

Jag blir alldeles matt.

Av Maria - 19 februari 2010 23:18

   


Vänner är änglar som lyfter dina fötter när dina 

 egna vingar har glömt bort hur man flyger.




Av Maria - 19 februari 2010 22:42

   


Egen alfabetsbok med sång.
Melodi: Hjulen på bussen.
 


Apelsin börjar på A A A, A A A, A A A
Apelsin börjar på A A A, det gör apan me´.
 
Bamses namn börjar på B B B, B B B, B B B, 
Bamses namn börjar på B B B, det gör Brumma me´.
 
Cykel börjar på C C C, C C C, C C C,
cykel börjar på C C C, den kan man cykla me´.
 
Dinosaurie börjar på D D D, D D D, D D D
dinosaurie börjar på D D D, det gör dator me´.
 
Ekorre börjar på E E E, E E E, E E E,
ekorre börjar på E E E, det gör elefanten me´.
 
Farfar börjar på F F F, F F F, F F F,
farfar börjar på F F F, det gör flingor me´. 

 

Glasstrut börjar på G G G, G G G, G G G
glasstrut börjar på G G G, det gör godis me´.
 
Hästar böjar på H H H, H H H, H H H
hästar börjar på H H H, det gör häxor me´.
 
Isbjörn börjar på I I I, I I I, I I I,
Isbjörn börjar på I I I, det gör isbit me´.
 
Jordgubbe börjar på J J J, J J J, J J J
Jordgubbe börjar på J J J, det gör julklapp me´.
 
Kerstins namn börjar på K K K, K K K,K K K,
Kerstins namn börjar på K K K, så börjar mormor namn. 

 

Lekplats börjar på L L L, L L L, L L L,
Lekplats börjar på L L L, det gör lampa me´.
 
Mamma börjar på M M M, M M M, M M M,
Mamma börjar på M M M, det gör Maria me´.
 
Nalle börjar på N N N, N N N, N N N,
Nalle börjar på N N N, det gör Nasse me´. 

 

Ostbågar börjar på O O O, O O O, O O O,
Ostbågar börjar på O O O, det gör ormar me´.
 
Pappa börjar på P P P, P P P, P P P,
Pappa börjar på P P P, det gör plåster me´. 

 

Qvist börjar på Q Q Q, Q Q Q, Q Q Q,

Qvist börjar på Q Q Q, det gör Qvick me´.
Rulle börjar på R R R, R R R, R R R,
Rulle börjar på R R R, det gör regnet me´.
 
Solros börjar på S S S, S S S, S S S,
Solros börjar på S S S, det gör Snöboll me´. 

 

Tilde börjar på T T T, T T T, T T T,

Tilde börjar på T T T, det gör kusin Tina me´.
 
Urban börjar på U U U, U U U, U U U,
Urban börjar på U U U, det gör Ulla me´.
 
Vantar börjar på V V V, V V V, V V V,
Vantar börjar på V V V, det gör video me´. 

 

Sax slutar på X X X, X X X, X X X,
Sax slutar på X X X, det gör siffran sex me´. 

 

Yngel börjar på Y Y Y, Y Y Y, Y Y Y,
Yngel börjar på Y Y Y, det gör yxa me´.
 
Zebra börjar på Z Z Z, Z Z Z, Z Z Z,
Zebra börjar på Z Z Z, det gör zickzack me´.
 
Åsna börjar på Å Å Å, Å Å Å, Å Å Å,
Åsna börjar Å Å Å, det gör ångbåt me´.
Äpple börjar på Ä Ä Ä, Ä Ä Ä, Ä Ä Ä,

Äpple börjar på Ä Ä Ä, det gör ängel me´.


Ödla börjar på Ö Ö Ö, Ö Ö Ö, Ö Ö Ö,

Ödla börjar på Ö Ö Ö, det gör Ögon me´.


Idén från Ingelas lekstuga.

Men gjort om det från Tildes och mitt liv.













Presentation

Lite fakta om mig.

Hej, Maria heter jag och är en tjej som är glad och gillar humor och änglar i massor.
Pyssel och datorn tar mycket av min tid.
Och framför allt barn. Jag jobbar som barnskötare på förskola på en småbarnsavdelning och jag älskar mitt arbete.
Jag är en änglamamma till min lilla dotter Ida och jag är mamma till min underbara dotter Tilde. Familjen är mitt allt. Här på bloggen så kommer jag att dela med mig av mitt material som jag har i arbetet. Och så kommer det en liten dikt då och då också. Hoppas att ni kommer att trivas här på min blogg. Skriv gärna om ni undrar över något.
Min mail är mariaslekrum@live.se

Rosa bandet

Följ mig på facebook

Följ mig via bloglovin.

bloglovin

Lämna gärna ett tassavtryck.

Google Översätt

Facebook

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9
10
11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Mina små rum.

Inspirationbloggar

Mina nära och kära.

Räkneverk

  • besöksräknarebesöksräknare
  • free counters

Vädret i Njurunda.

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards