Mariaslekrum

Alla inlägg den 5 februari 2010

Av Maria - 5 februari 2010 23:00

Tjena på er alla!

 

Ja, då ska vi väl gå på en gång med hur veckan har varit,

skit helt enkelt.

 

Och då har det inte varit jobbet som jag menar förutom

att det har varit extra jobbigt med vattenskadan och vi ska ha ny lokal.

Och under denna vecka så har vi på våran avdelning varit uppdelat

på de tre återstående avdelningarna.

Men det har gått otroligt bra men det tar på krafterna.

 

Jobbade sent på måndag var hemma vid 19.30

tisdag hemma 18.45

onsdag hemma 19.30

och eftersom vi nu är här på onsdagen så

kan jag berätta att jag vart stående i en backe för att jag hade en bil framför mig som skulle svänga vänster och där han skulle svänga skulle en annan bil ut så de stog och vänta på varandra, puckon, säger jag bara.

Ja, sen när det vart fri lejd för mig så stog jag där i backen och kom inte framåt halt och moddigt och snöade gjorde det så där stog jag för backa kunde jag ju inte göra för det var bilkö bakom mig.

Men så körde den som var bakom mig om så jag kunde komma bakåt

då åker jag in i snödrivan asså diket och sitter fast där.

Och jag jobbade med gas och koppling fram och bak och till slut kom jag loss

men åkte då ut mitt i mittsträngen istället och fastnade där så det var bara att backa och svänga in på sidan så att kön bakom mig kom fram.

Sen var det ju bara att försöka att få fäste med däcken så att jag kunde mata mig upp men det var inte det lättaste, fick backa ända ner och ha varningsblinkersen på. Jag var alldeles färdig när jag kom upp jobbet

en kvart för sent.

 

Sen på torsdagen så fastnade jag igen för att de förbannade plogbilarna inte hade varit ute och skottat och jag började klockan 7.00 och det var ett helvete helt enkelt att komma loss tog en kvart och köer bildades bakom mig och på sidorna jag höll på bli tokig.

 

Men en sak som slog mig var faktiskt däckena, hur gammal var dom, jag trodde ju att dom var splitternya men se det var dom inte så nu har L-A beställt två framdäck eftersom det är framhjulsdrift.

Tyckte det var så jävla konstigt att de andra som också stog bakom mig de kom förbi mig och tog sig fram men jag stog där jag var jag.

 

Sen har det också slagit mig varför jag kom loss på bägge ställena, det var säkert för att asfalten kom fram för jag kokade så snö och is smälte under bilen. Ni som känner mig kan tänka er hur det skulle ha varit och suttit bredvid mig, var så förbannad så det brusade i huvudet.

På torsdagen när kom fram till jobbet så satt jag kvar i bilen i 5 minuter för

tårarna bara rann så förbannat var jag.

 

Idag så fick L-A hämta mig och köra mig till jobbet och sen hämta mig när jag slutade och det får han göra tills det är nya däck på bilen för inte tänker jag köra svarta faran när han inte lyder mig.

 

Nu tänker jag ha en jävla skön helg för nästa vecka är det flytt för min avdelning på jobbet till ett helt annat hus så det kommer att ta tid på kvällar

bara det. Så jag tänker banne mig inte tänka på någon bil också.

 

Men ett som är säkert är att jag älskar fortfarande vintern,

när vintrarna är som de nu har varit i två år är det ju jättehärligt,

riktig vinter som när man var liten.

 

Men det jag inte tycker om det är när de som nu jobbar med att köra dessa plogbilar inte sköter sitt jobb, då blir jag riktigt förbannad.

Och är det för lite plogbilar som de har så får de väl skaffa fler, vi bor ju

i Norrland för helsike, men de kanske inte har uppfattat det än.

Men läser dom denna blogg så har de blivit upplyst nu iallafall, om de nu kan tänka och förstå.

 

Hoppas verkligen att det blir såna här vintrar för alltid

för det är så här det ska vara och kommunen får avsätta mer pengar till snöröjning.

 

Och en annan sak som också irriterar mig är alla dessa

bilister som sitter i sina bilar och puttrar på och orsakar olyckor

för att de inte kan gå in på sidan för de som vill köra i den fart som man

får köra. En liten upplysning bara man får gå in på sidan och släppa fram

de som vill köra om.

Och om ni inte vet vart gasen sitter så ska ni inte köra bil man kan väl inte ligga och köra 30 km i timmen där det är 70 km i timmen, eller jo, det kan man, men släpp fram dem som vill om då.

 

Tack för mig

nu har jag avreagerat mig lite.

Men bara lite.

 

Nu börjar den jävla sköna helgen för mig

och jag önskar er alla en trevlig och skön helg också.

 

Kram och godnatt.

//Maria.

 

P.s Jippi Willie fick vara kvar i Lets Dance.

För er som kommer in nu och läser denna blogg gå in på förra helgen och läs vad jag menade med detta.

  

 

 

 

Presentation

Lite fakta om mig.

Hej, Maria heter jag och är en tjej som är glad och gillar humor och änglar i massor.
Pyssel och datorn tar mycket av min tid.
Och framför allt barn. Jag jobbar som barnskötare på förskola på en småbarnsavdelning och jag älskar mitt arbete.
Jag är en änglamamma till min lilla dotter Ida och jag är mamma till min underbara dotter Tilde. Familjen är mitt allt. Här på bloggen så kommer jag att dela med mig av mitt material som jag har i arbetet. Och så kommer det en liten dikt då och då också. Hoppas att ni kommer att trivas här på min blogg. Skriv gärna om ni undrar över något.
Min mail är mariaslekrum@live.se

Rosa bandet

Följ mig på facebook

Följ mig via bloglovin.

bloglovin

Lämna gärna ett tassavtryck.

Google Översätt

Facebook

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9
10
11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Mina små rum.

Inspirationbloggar

Mina nära och kära.

Räkneverk

  • besöksräknarebesöksräknare
  • free counters

Vädret i Njurunda.

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards