Mariaslekrum

Alla inlägg den 2 februari 2010

Av Maria - 2 februari 2010 20:10

 

Hälsa, Frid och Balans.

 

Aktivera området när det gäller din hälsa,

 komma till sinnesro i frid & balans

 


Baguans mittpunkt är ett mycket viktigt område,

 här avbildas ofta yin & yang symbolen – tai chi.

 Ytterligheterna – motpolerna som tillsammans skapar balans.

 


Område 5 är hemmets hjärtpunkt, centrum.

 Genom att skapa balans i livsaspekterna i baguans yttre områden

 skapas balans i område 5.

 Du kan även se det omvänt – har du funnit sinnesro av frid & balans

 står du dig bättre rustad om de yttre livsaspekterna är i gungning.

 


Område 5 är ett ypperligt område för ett altare.

 Låt det om möjligt vara en öppen plats fri från oreda – energin

 skall kunna cirkulera. 

 

Område 5 och elementet jord kännetecknas av;
Öppna tomma ytor.
Gult och jordtoner.
Keramik, tegel och jord.
Tunga, stabila och låga föremål.
Rektangulära och kvadratiska former.
Föremål som fångar upp ytterligheter, motpolerna av yin & yang.
Bildmotiv som passar i område 5 är öde och tomma landskap.

Av Maria - 2 februari 2010 20:01

  


Nu går jag till sängs
med tolv Guds änglar:
två till hand och två till fot
och två till varje ledamot.
Två mig täcka, två mig väcka,
två de föra mig till himmelrik.

Av Maria - 2 februari 2010 19:52

  


Vart Vi oss i världen vänder,

så finns det utsträckta händer.
Sträck ut Din hand,
och sök Dig ett vänskapsband.
När Du en hand har vunnit,

så har Du vänskap funnit.

Av Maria - 2 februari 2010 19:45

 


Dagens lyckliga citat.

 

Den som har lycka och god vind kan resa över havet i en bytta.

 

Lyckan kommer Lyckan går Lycklig den som Lyckan får.

 

Lycka är att ha en nätvän.


Lycka är att nå sitt mål.

Lycka är en liten hundvalp.

Lycka är små vardagliga ting, ögonblicksbilder av tillvaron.


Presentation

Lite fakta om mig.

Hej, Maria heter jag och är en tjej som är glad och gillar humor och änglar i massor.
Pyssel och datorn tar mycket av min tid.
Och framför allt barn. Jag jobbar som barnskötare på förskola på en småbarnsavdelning och jag älskar mitt arbete.
Jag är en änglamamma till min lilla dotter Ida och jag är mamma till min underbara dotter Tilde. Familjen är mitt allt. Här på bloggen så kommer jag att dela med mig av mitt material som jag har i arbetet. Och så kommer det en liten dikt då och då också. Hoppas att ni kommer att trivas här på min blogg. Skriv gärna om ni undrar över något.
Min mail är mariaslekrum@live.se

Rosa bandet

Följ mig på facebook

Följ mig via bloglovin.

bloglovin

Lämna gärna ett tassavtryck.

Google Översätt

Facebook

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9
10
11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Mina små rum.

Inspirationbloggar

Mina nära och kära.

Räkneverk

  • besöksräknarebesöksräknare
  • free counters

Vädret i Njurunda.

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards