Mariaslekrum

Direktlänk till inlägg 17 oktober 2010

Tema vatten.

Av Maria - 17 oktober 2010 00:10


 

Tema vatten.

 

När mar arbetar med projekt vatten,

så kommer barnen med egna funderingar

som man skriver ner på ett papper

för att tillsammans ta reda på svaret.

 

Barnens frågor kan vara!

 

Kan man gå på vatten?

Hur kommer vattnet in i våra hus?

Om fiskar leker tillsammans i vattnet?

 

För att ta reda på den första frågan s

å går man ner till en sjö i närheten där barnen kan upptäcka

att man kan gå på vatten om det är vinter,

de andra årstiderna går det ju inte att gå på vattnet.

Vattnet måste ju ha frusit till is.

 

För att ta reda på hur vattnet kommer in i våra hus,

så kan man titta på alla ledningar som går i väggarna och prata om det.

Och även besöka ett reningsverk.

 

För att ta reda på om fiskar leker i vattnet

 så besöker man djuraffären och kollar på fiskarna där.

Hajarna brukar bli de intressantaste fiskarna.

 

Sen kan barnen få göra egna akvarium av skokartonger

och fylla med sin egen fisk som de har målat.

Fler saker man upptäcker tillsammans med barnen

är hur vatten känns , luktar och smakar.

Det blir roliga miner när man blandar salt i vattnet.

 

I slutet av projektet kan man ha en  utställning

 för våra föräldrar med kaffe och fika.

 
 
jayne

jayne

17 oktober 2010 12:49

Hej
Snubblade in här och fastnade!!!
Vilket jobb du gjort!!!
Jag är barnskötare i botten, sedan 1988, men numera också förskollärare och älskar TEMAinriktad verksamhet. Där man får med temat i "vardagen".. här fanns massor av tips. KUL
Alltid kul att se vad andra gör.
BRA jobbat, jag lär återkomma MÅNGA ggr.

http://jayne.blogg.se

Maria

17 oktober 2010 14:13

Kul att du tittade in och det är bara att återkomma om du vill.
Roligt att du tyckte om det som står i bloggen.

//Maria.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 2 juni 2018 16:27

Hej!   Jag får mycket frågor om jag kan skicka material till er. Det gjorde jag förut innan jag öppnade facebookgruppen mariaslekrum. Nu skickar jag inget material över mail utan man får gå in i gruppen och hämta.   Ni som inte har fb bl...

Av Maria - 28 maj 2017 18:38

Hej på er alla!   Nu var det ett tag sen, varit väldigt mycket denna vår, så därför har det blivit lite på bloggen och i gruppen mariaslekrum. Men ska börja lite smått med att göra lite material och i sommar ska jag göra mer.   Det är mån...

Av Maria - 28 maj 2017 18:20

          Vill man ha materialet så går man med i gruppen mariaslekrum på fb, där kan man ladda ner. Observera gäller allt material på bloggen. ...

Av Maria - 28 maj 2017 18:18

                              Vill man ha materialet så går man med i gruppen mariaslekrum på fb, där kan man ladda ner. Observera gäller allt material på bloggen. ...

Av Maria - 28 maj 2017 18:17

    Vill man ha materialet så går man med i gruppen mariaslekrum på fb, där kan man ladda ner. Observera gäller allt material på bloggen. ...

Presentation

Lite fakta om mig.

Hej, Maria heter jag och är en tjej som är glad och gillar humor och änglar i massor.
Pyssel och datorn tar mycket av min tid.
Och framför allt barn. Jag jobbar som barnskötare på förskola på en småbarnsavdelning och jag älskar mitt arbete.
Jag är en änglamamma till min lilla dotter Ida och jag är mamma till min underbara dotter Tilde. Familjen är mitt allt. Här på bloggen så kommer jag att dela med mig av mitt material som jag har i arbetet. Och så kommer det en liten dikt då och då också. Hoppas att ni kommer att trivas här på min blogg. Skriv gärna om ni undrar över något.
Min mail är mariaslekrum@live.se

Rosa bandet

Följ mig på facebook

Följ mig via bloglovin.

bloglovin

Lämna gärna ett tassavtryck.

Google Översätt

Facebook

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13 14
15
16 17
18 19
20
21
22
23 24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Mina små rum.

Inspirationbloggar

Mina nära och kära.

Räkneverk

  • besöksräknarebesöksräknare
  • free counters

Vädret i Njurunda.

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards