Mariaslekrum

Direktlänk till inlägg 16 oktober 2010

Halloweenfrågor.

Av Maria - 16 oktober 2010 22:21

Här kommer lite halloweenfrågor som jag har gjort i ordning.

Svaren är understrukna.

Hoppas att ni blir nöjda med dessa.

 


Halloweenfrågor.

 

 1. Under vilken årstid är Halloween?

 

A. Höst

 

B. Vinter

 

C. Vår

 

D. Sommar

 

 

 

2. Vilken datum firas högtiden?

 

A. 20 november

 

B. 31 oktober

 

C. 20 december

 

D. 4 november

 

 

 

3. I vilket land har högtiden sitt ursprung?

 

A. Irland

 

B. Grekland

 

C. Frankrike

 

D. Usa

 

 

 

4. Vad säger de som kommer i sina spökkostymer när de går runt till folket?

 

A. Glad helg

 

B. Ge hit godiset

 

C. Bus eller godis

 

D. Buuh

 

 

 

5. Vad heter den irländske legenden som tvingades bära

på en pumplykta fram till domedagen?

 

A. Magnifike Chris

 

B. Rike Henrik

 

C. Sovande Per

 

D. Snåle Jack

 

 

 

6. Vad kommer namnet Halloween ifrån?

 

A. Alla Hallow's Eve


B. All Hallow's Day


C. All Hallowmass  


D. All Soul's Day

 

 

 

7.  Vilket folk spred traditionen att de döda återvänder denna natt

och behöver vägledas med ljus och eldar?

 

A. Fransmännen

 

B. Irländarna

 

C. Balterna

 

D. Islänningarna

 

 

 

8. Vad är en Jack-o'-lantern?

 

A. Brasa

 

B. Döskalle

 

C. Halloweenlykta

 

D. Vampyr

 

 

 

9. "Trick or Treat" brukar de amerikanska barnen fråga efter på Halloween,

men här i Sverige säger vi "bus eller godis" men vilket godis är populärast att ge bort?

 

A. Jelly Beans

 

B. Snickers

 

C. Oreo

 

D. Fun gums

 

 

 

10. Vilken växt förknippar du med Halloween?

 

A. Tomat

 

B. Potatis

 

C. Gurka

 

D. Pumpa

 

 

 

11. Varför firas Halloween?

 

A. Den firas för att markera att vintern är slut

 

B. Den firas för att markera att våren är slut

 

C. Den firas för att markera att sommaren är slut

 

D. Den firas för att markera att hösten är slut

 

 

 

12.  Det var en söt liten docka som hade

huvudrollen i en serie skräckfilmer.

Vad heter dockan?

 

A. Barclay

 

B. Buck

 

C. Lucky

 

D. Chucky


 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Maria - 2 juni 2018 16:27

Hej!   Jag får mycket frågor om jag kan skicka material till er. Det gjorde jag förut innan jag öppnade facebookgruppen mariaslekrum. Nu skickar jag inget material över mail utan man får gå in i gruppen och hämta.   Ni som inte har fb bl...

Av Maria - 28 maj 2017 18:38

Hej på er alla!   Nu var det ett tag sen, varit väldigt mycket denna vår, så därför har det blivit lite på bloggen och i gruppen mariaslekrum. Men ska börja lite smått med att göra lite material och i sommar ska jag göra mer.   Det är mån...

Av Maria - 28 maj 2017 18:20

          Vill man ha materialet så går man med i gruppen mariaslekrum på fb, där kan man ladda ner. Observera gäller allt material på bloggen. ...

Av Maria - 28 maj 2017 18:18

                              Vill man ha materialet så går man med i gruppen mariaslekrum på fb, där kan man ladda ner. Observera gäller allt material på bloggen. ...

Av Maria - 28 maj 2017 18:17

    Vill man ha materialet så går man med i gruppen mariaslekrum på fb, där kan man ladda ner. Observera gäller allt material på bloggen. ...

Presentation

Lite fakta om mig.

Hej, Maria heter jag och är en tjej som är glad och gillar humor och änglar i massor.
Pyssel och datorn tar mycket av min tid.
Och framför allt barn. Jag jobbar som barnskötare på förskola på en småbarnsavdelning och jag älskar mitt arbete.
Jag är en änglamamma till min lilla dotter Ida och jag är mamma till min underbara dotter Tilde. Familjen är mitt allt. Här på bloggen så kommer jag att dela med mig av mitt material som jag har i arbetet. Och så kommer det en liten dikt då och då också. Hoppas att ni kommer att trivas här på min blogg. Skriv gärna om ni undrar över något.
Min mail är mariaslekrum@live.se

Rosa bandet

Följ mig på facebook

Följ mig via bloglovin.

bloglovin

Lämna gärna ett tassavtryck.

Google Översätt

Facebook

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13 14
15
16 17
18 19
20
21
22
23 24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Mina små rum.

Inspirationbloggar

Mina nära och kära.

Räkneverk

  • besöksräknarebesöksräknare
  • free counters

Vädret i Njurunda.

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards