Mariaslekrum

Direktlänk till inlägg 16 september 2010

Livet som MORMOR och FARMOR.

Av Maria - 16 september 2010 19:59


Livet som MORMOR och FARMOR.

 

Be aldrig mormor om någonting förrän hon fått en kopp kaffe!

 

Mormödrar är bra på att sitta på golvet och leka

 men det är hemskt svårt att få upp dem på fötter igen!

 

Mormor är fantastisk!

Hon är den enda I familjen som kan hunsa med mamma ostraffat.

 

Två små uppsträckta armar – och mormors reumatism

får vänta till I morgon.

 

När ingen I hela världen förstår finns mormor till hands

med plåster på sår.

 

Mormor begär inget särskilt erkännande.

 Hon vill bara vara sig själv och göra det

 som är naturligt för en mormor:

 Älska sina barnbarn, förmedla sin livserfarenhet och få respekt,

tolerans och förståelse av sina närmaste.

 

Barnbarn är en förnyelse av livet,

 en liten bit av oss på väg in I framtiden.

 

Ett barnbarn är ett slags underverk En övertalningsmaskin.

Man kan försöka vara sträng,

 men man kan aldrig motstå deras  leende.

 Man kan svära på att  dom inte ska få någon äppelpaj,

men vem ger inte efter för ett sådant tandlöst flin!

 Man kan lova sig själv att inte köpa fler nallar åt dem,

men ingen kan konsten att trycka på rätt knapp

 lika bra som dem.

 Ett litet ryck I fingrarna, en liten kram,

 en enda tår…och så nådastöten:

 ”Snälla mormor….Jag älskar Dig”

 Då får dom hela världen……

 

Av: Okänd.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 2 juni 2018 16:27

Hej!   Jag får mycket frågor om jag kan skicka material till er. Det gjorde jag förut innan jag öppnade facebookgruppen mariaslekrum. Nu skickar jag inget material över mail utan man får gå in i gruppen och hämta.   Ni som inte har fb bl...

Av Maria - 28 maj 2017 18:38

Hej på er alla!   Nu var det ett tag sen, varit väldigt mycket denna vår, så därför har det blivit lite på bloggen och i gruppen mariaslekrum. Men ska börja lite smått med att göra lite material och i sommar ska jag göra mer.   Det är mån...

Av Maria - 28 maj 2017 18:20

          Vill man ha materialet så går man med i gruppen mariaslekrum på fb, där kan man ladda ner. Observera gäller allt material på bloggen. ...

Av Maria - 28 maj 2017 18:18

                              Vill man ha materialet så går man med i gruppen mariaslekrum på fb, där kan man ladda ner. Observera gäller allt material på bloggen. ...

Av Maria - 28 maj 2017 18:17

    Vill man ha materialet så går man med i gruppen mariaslekrum på fb, där kan man ladda ner. Observera gäller allt material på bloggen. ...

Presentation

Lite fakta om mig.

Hej, Maria heter jag och är en tjej som är glad och gillar humor och änglar i massor.
Pyssel och datorn tar mycket av min tid.
Och framför allt barn. Jag jobbar som barnskötare på förskola på en småbarnsavdelning och jag älskar mitt arbete.
Jag är en änglamamma till min lilla dotter Ida och jag är mamma till min underbara dotter Tilde. Familjen är mitt allt. Här på bloggen så kommer jag att dela med mig av mitt material som jag har i arbetet. Och så kommer det en liten dikt då och då också. Hoppas att ni kommer att trivas här på min blogg. Skriv gärna om ni undrar över något.
Min mail är mariaslekrum@live.se

Rosa bandet

Följ mig på facebook

Följ mig via bloglovin.

bloglovin

Lämna gärna ett tassavtryck.

Google Översätt

Facebook

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27
28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Mina små rum.

Inspirationbloggar

Mina nära och kära.

Räkneverk

  • besöksräknarebesöksräknare
  • free counters

Vädret i Njurunda.

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards