Mariaslekrum

Alla inlägg den 13 september 2010

Av Maria - 13 september 2010 20:04

 

...återigen.

 

Jag som längatde så efter denna helg som varit.

 Tidig fredag och allt.

Fredagsmorgonen började med att jag vaknade med migrän

hade så ont så jag visste farao inte vad jag hette ens.

Sen på väg till jobbet tidigt på morgonen höll jag på att köra

på ett råddjur vid Kema Nord.

Prata om reflex asså tvärnit slängde bilen ut i andra vägbanan

och mitt hjärta var uppe i halsgropen.

Rådjuret klarade sig han sprang mellan min bil

 och den som var bakom mig.

 

Sen när jag kommer till Haga så kommer en ekorre

springande framför bilen och jag kan inte säga om jag tog

 den eller inte men reflexen var det inget problem med.

Men då började jag tänka "det är fredag idag,

är det den 13:onde och vad fan ska bli min tredje grej asså.

 

Ringer hem strax före 12.00

och då har L-A kommit hem

och har ett njurstensanfall.

Och jag tänkte på en gång här är den tredje grejen.

Har bara i huvudet när jag far hem, bara vi slipper sjukhuset.

Pyttsan, kommer till Bredsand så ringer mobilen,

och L-A säger att vi måste fara in.

Så jag far hem och hämtar honom samtidigt så ringer han skolan

så det skickar ut Tilde så hon fick sluta 1 timme tidigare i fredags.

Sen bär det av till sjukhuset, L-A har sån värk och jag har

migrän så huvudet håller på och går sönder.

L-A och jag hade kommit överens om att vi släpper bara av

honom på sjukhuset så far Tilde och jag hem.

När vi var hemma igen så gjorde jag iordning Mellis

till Tilde sen var det en spruta för mig

och nattinatt en stund.

Håll kontakt med L-A hela eftermiddagen

och det såg mörkt utt att han skulle få komma hem på fredagen

för värken ville inte släppa fast han hade fått spruta.

Men klockan 18.30 var vi inne för att hämta honom.

Ja, så såg min tidiga fredag ut inte speciellt rolig

för någon utav oss i familjen Ersson.

Både lördag och söndag har jag också legat i migrän

så därför den dåliga uppdateringen här på bloggen.

 

Men nu är det slutpratat om det tills nästa attak sätter igång.

 

Men jag måste tacka er alla för den fina respons

 jag får här på bloggen och via mail.

Jag blir superglad för att ni tycker om det jag lägger ut här.

Jag blir så peppad.

 

Sen till er som inte tycker om bloggen vill jag bara säga

att när ni gör nedvärderade kränkningar så godkänner jag inte

 era kommentarer för jag tycker att så beter man sig inte.

Som t.ex att man är dum i huvudet eller

 att ta bort allt på denna blogg

för det är bara skit här.

 

Men skulle ni säga  bara att ni inte tycker om bloggen

och komma med synpunkter utan kräkninkar

 så godkänner jag givetvis er, för man har olika smaker

och tycker så olika och så får man även göra här.

 

Då hoppas jag att vi har klarat upp detta också.

 

Ja men då är väl allt frid och fröjd då säg,

eller hur?

Hoppas det iallafall.

 

Kram på er alla

och godnatt.

//Maria.

  

 

Av Maria - 13 september 2010 20:02

  

Av Maria - 13 september 2010 19:55

VAD GÖR JAG OM DET ”KRISAR” FÖR EN ARBETSKAMRAT?

 

Avdelningspersonal ansvarar för sjuk arbetskamrat,

telefonsamtal och stöttning gäller.

 

Arbetslaget stöttar och skickar hem

kollegan vid behov.

 

Prata med kamraten om det uppstår problem i arbetssituationen.

 

Ge signal till chefen om man känner oro för en arbetskamrat.

 

Vid oroande frånvaro eller kris har chefen samtal

 med den frånvarande eller om krisen påverkar arbetet.

 

Det finns bra hjälp att få på kommunhälsan eller Hur-projektet.

 

Vid behov tar vi in vikarie. Det kan vara läkande att få vara på arbetet.

Av Maria - 13 september 2010 19:42



En vän är en som känner 

dig som du är,  

förstår var du har varit,  

accepterar vad du har blivit,  

och ändå, varsamt låter dig växa.







Presentation

Lite fakta om mig.

Hej, Maria heter jag och är en tjej som är glad och gillar humor och änglar i massor.
Pyssel och datorn tar mycket av min tid.
Och framför allt barn. Jag jobbar som barnskötare på förskola på en småbarnsavdelning och jag älskar mitt arbete.
Jag är en änglamamma till min lilla dotter Ida och jag är mamma till min underbara dotter Tilde. Familjen är mitt allt. Här på bloggen så kommer jag att dela med mig av mitt material som jag har i arbetet. Och så kommer det en liten dikt då och då också. Hoppas att ni kommer att trivas här på min blogg. Skriv gärna om ni undrar över något.
Min mail är mariaslekrum@live.se

Rosa bandet

Följ mig på facebook

Följ mig via bloglovin.

bloglovin

Lämna gärna ett tassavtryck.

Google Översätt

Facebook

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27
28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Mina små rum.

Inspirationbloggar

Mina nära och kära.

Räkneverk

  • besöksräknarebesöksräknare
  • free counters

Vädret i Njurunda.

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards