Mariaslekrum

Alla inlägg den 8 september 2010

Av Maria - 8 september 2010 19:25


... och jag har två tidiga dagar framför mig.

Jag kommer inte ihåg när jag längtade efter fredag

 som jag har gjort denna vecka.

 

Tycker det är jobbigt på jobbet, det är kurser, föreläsningar,

planeringsdag med övernattning och så inskolningar.

 

När denna månad har varit så drar jag världens suck.

Det är en väldans tur att dagarna går fort iallafall.

 

Och idag har jag haft en sån Tildelängtan så jag vet inte vad,

så när jag kom hem så vart extra mycket pussar och kramar.

Jag längtar givetvis efter henne varje dag men idag var det

något extra och jag tror hon hade längtat efter mig också

för jag fick pussa och krama henne nästan hur mycket jag ville

utan att hon sa: "Men mamma sluta nu".

 

Och hör och häpna nu,

jag tänker gå och lägga mig för natten,

jag som är nattmänniska.

 

Men jag är helt slut och ska jag orka med så måste jag i säng nu.

Så nu går jag och snusar på Tilde en stund.

Sen så är nattinatt.

 

Så nu önskar jag er en god natt

så höres vi.

 

Kram.

//Maria.


  

Av Maria - 8 september 2010 18:59

  

Av Maria - 8 september 2010 18:52

 

Vad gör jag om någon förälder inte hämtar sitt barn?

 

Innan jag lämnar över barn till den avd. som stänger så kollar man upp med föräldrar om något avviker från det normala.


Ring aktuella telefonnummer till

föräldrar. Meddela ev.

telefonsvarare vad du tänker göra.

 

Ring anhöriga. Tala om vad du tänker göra.

 

Ring efter kollega som känner barnet.

 

  • Ring chefen på telefon.

 

  • Ring social jouren på telefon ........

 

  • Fika eller ät något gott!

Av Maria - 8 september 2010 18:45



Avslutningssång

(mel. Björnen sover)

 

Våran samling

våran samling

Nu så är den slut.

Vad ska vi nu göra

Vänta får ni höra.

Våran samling

våran samling

Nu så är den slut.

Presentation

Lite fakta om mig.

Hej, Maria heter jag och är en tjej som är glad och gillar humor och änglar i massor.
Pyssel och datorn tar mycket av min tid.
Och framför allt barn. Jag jobbar som barnskötare på förskola på en småbarnsavdelning och jag älskar mitt arbete.
Jag är en änglamamma till min lilla dotter Ida och jag är mamma till min underbara dotter Tilde. Familjen är mitt allt. Här på bloggen så kommer jag att dela med mig av mitt material som jag har i arbetet. Och så kommer det en liten dikt då och då också. Hoppas att ni kommer att trivas här på min blogg. Skriv gärna om ni undrar över något.
Min mail är mariaslekrum@live.se

Rosa bandet

Följ mig på facebook

Följ mig via bloglovin.

bloglovin

Lämna gärna ett tassavtryck.

Google Översätt

Facebook

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27
28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Mina små rum.

Inspirationbloggar

Mina nära och kära.

Räkneverk

  • besöksräknarebesöksräknare
  • free counters

Vädret i Njurunda.

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards