Mariaslekrum

Direktlänk till inlägg 5 september 2010

Ordspråk.

Av Maria - 5 september 2010 18:51


Att vara fröken är som en öken. Att vara fru är kuckeliku.

"Ordspråk från Kina"

 

En dam är en kvinna, vars närvaro leder

 till att männen uppför sig som herrar.

"Österrike"

 

Alla klagar över sin glömska.

 Ingen över sin dumhet.

"Franskt ordspråk"

 

Ett barn är en ängel,

 vars vingar förtvinar i takt med att benen växer.

"Ordspråk från Frankrike"

 

Det man inte har i huvudet får man ha i benen.

"Svenskt ordspråk"

 

Precis som mässlingen är kärleken farligast,

 när den kommer sent i livet.
"Ordspråk från England"

 

Ödet bestämmer över lyckan,

 inte över människornas vilja.

"Ryskt ordspråk"

 

Bättre ensam än i dåligt sällskap.

"Italienskt ordspråk"

 

I kärlekens krig, segrar den som ger sig.
"Italienskt ordspråk"

Tiderna blir sämre, säger de gamla.

 Tiderna är som alltid; det är de gamla som blir sämre.

"Tyskt ordspråk"

 

Kärleken är som en duva.
Håller man den för hårt kvävs den,
håller man den för löst flyger den bort.
"Danskt ordspråk"

 

Driv inte på en häst med slag, utan med havre.

"Ordspråk från Ryssland"

 

En kvinna bör följa sin man vart hon vill.

”Franskt ordspråk”

 

Att komma ihåg att man glömt  någonting är ett framsteg.

”Judiskt ordspråk”

 

En man är så gammal som han känner sig,

 men inte lika betydelsefull.

”Ordspråk från Tyskland”

 

 En kvinna som har framtiden för sig undviker en man med ett förflutet.


Trassla inte till saken genom att komma dragande med fakta.

 

-Det avgörande är inte hur gammal du är, utan hur du är gammal.

 

Är det inte förvånande att alla som utbrister ”det är ju skrattretande”

 ser så arga ut?

 

Många försummar den lilla lyckan medan de väntar på den stora.

 

"640k borde räcka till för vem som helst."

-Livet är vad som händer dig när du planerar vad du ska göra.

"Om du vill bli älskad, älska själv."

 

-Förr tyckte jag att jag hade svårt att bestämma mig,

 men nu är jag inte så säker längre.

 

Jag behöver inte inledas i frestelse. Jag kan gå själv.

 

Chansen kommer som en snigel,
men försvinner som en blixt.


Midsommarnatten är inte lång, men den sätter många vaggor igång.

 

"Hjärnan är ett underbart organ.

 Den börjar fungera så fort du stiger upp på morgonen

 och stannar inte förrän du kommer till kontoret."

Det som kallas kvinnlig intuition är ofta bara förmågan

 att med lätthet genomskåda mannen.

 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 2 juni 2018 16:27

Hej!   Jag får mycket frågor om jag kan skicka material till er. Det gjorde jag förut innan jag öppnade facebookgruppen mariaslekrum. Nu skickar jag inget material över mail utan man får gå in i gruppen och hämta.   Ni som inte har fb bl...

Av Maria - 28 maj 2017 18:38

Hej på er alla!   Nu var det ett tag sen, varit väldigt mycket denna vår, så därför har det blivit lite på bloggen och i gruppen mariaslekrum. Men ska börja lite smått med att göra lite material och i sommar ska jag göra mer.   Det är mån...

Av Maria - 28 maj 2017 18:20

          Vill man ha materialet så går man med i gruppen mariaslekrum på fb, där kan man ladda ner. Observera gäller allt material på bloggen. ...

Av Maria - 28 maj 2017 18:18

                              Vill man ha materialet så går man med i gruppen mariaslekrum på fb, där kan man ladda ner. Observera gäller allt material på bloggen. ...

Av Maria - 28 maj 2017 18:17

    Vill man ha materialet så går man med i gruppen mariaslekrum på fb, där kan man ladda ner. Observera gäller allt material på bloggen. ...

Presentation

Lite fakta om mig.

Hej, Maria heter jag och är en tjej som är glad och gillar humor och änglar i massor.
Pyssel och datorn tar mycket av min tid.
Och framför allt barn. Jag jobbar som barnskötare på förskola på en småbarnsavdelning och jag älskar mitt arbete.
Jag är en änglamamma till min lilla dotter Ida och jag är mamma till min underbara dotter Tilde. Familjen är mitt allt. Här på bloggen så kommer jag att dela med mig av mitt material som jag har i arbetet. Och så kommer det en liten dikt då och då också. Hoppas att ni kommer att trivas här på min blogg. Skriv gärna om ni undrar över något.
Min mail är mariaslekrum@live.se

Rosa bandet

Följ mig på facebook

Följ mig via bloglovin.

bloglovin

Lämna gärna ett tassavtryck.

Google Översätt

Facebook

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27
28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Mina små rum.

Inspirationbloggar

Mina nära och kära.

Räkneverk

  • besöksräknarebesöksräknare
  • free counters

Vädret i Njurunda.

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards