Mariaslekrum

Alla inlägg den 24 augusti 2010

Av Maria - 24 augusti 2010 20:01


Lilla blad.

(Mel: Lille katt).

 

Lilla blad, Lilla blad

Lilla söta bladet

Tappa tag, tappa tag

Tappa nu då taget

 

Det är höst, det är höst

Nu så är de höst

Det blir kallt, de blir kallt

Fåglar flyr från allt

 

Det blir snö det blir snö

Nu så kommer vintern

Vantar på, vantar på

För stora som för små

 

Text: M Ersson.

 



Av Maria - 24 augusti 2010 19:43


Sanningen.

 

En dag bestämde sig Gudarna för att skapa Universum.

 De skapade stjärnorna, solen, månen, haven, bergen,

 blommorna, molnen och människan.

 Slutligen skapade de sanningen.

 Men var skulle de gömma den för att inte människorna

 skulle finna den på en gång?

- Låt oss placera sanningen på toppen av det högsta berget,

 sa en av Gudarna.
- Nej, låt oss placera den på den mest avlägsna stjärnan, sa en annan.
- Låt oss gömma den i de mörkaste och djupaste avgrunderna,

 föreslog andra Gudar.

Slutligen sa den äldste och visaste Guden:
- Nej, vi ska gömma sanningen allra innerst i människans hjärta.

 Då kommer hon att söka efter den i hela Universum,

 utan att märka att hon hela tiden bär den inom sig.

Av Maria - 24 augusti 2010 19:37

 

Två änglar.

 

Två resande änglar som kom till en rik familj för att övernatta.
Familjen var hänsynslös och de fick inte sova i ett gästrum.
Istället placerades de i ett rum i en kall källare.

 När de skulle lägga sig såg den äldre ängeln

 ett hål i väggen och lagade det.
Då frågade den yngre ängeln varför hon lagade hålet.

 Hon svarade:
- "Saker är inte alltid sådana som man tror."

 

Nästa natt övernattade de i ett fattigt hus.

 Snälla husvärden delade sin middag med dem och de fick sova

 i deras sängar för att vila sig ordentligt.
När de vaknade nästa dag såg de husvärden och hans fru gråtande,
deras enda ko låg döende på ängen.
Den yngre ängeln var verkligen arg och frågade den äldre hur hon
kunde tillåta att någonting sådant kunde hända.

 Den elaka husvärden hade allting och du hjälpte honom ändå.

 Trots att den andre hade väldigt lite,

 delade han det med oss och du tillåter att hans enda ko dör.

 

Den äldre ängeln svarade:
- "Saker är inte alltid sådana som man tror.

 När vi var i den kalla källaren såg jag att det fanns guld

 i det hålet så jag lagade det för att han inte skulle kunna hitta guldet, eftersom han var så girig.

 Förra natten när vi sov i det fattiga huset kom dödens ängel

 för att hämta husvärdens fru, så jag gav honom kon istället."
Saker är inte alltid sådana som man tror.

 

Någon gång händer det saker som man är olycklig över

 

Tro att varje sådanhändelse är till din fördel.

 Med tiden kommer du att få veta...

Presentation

Lite fakta om mig.

Hej, Maria heter jag och är en tjej som är glad och gillar humor och änglar i massor.
Pyssel och datorn tar mycket av min tid.
Och framför allt barn. Jag jobbar som barnskötare på förskola på en småbarnsavdelning och jag älskar mitt arbete.
Jag är en änglamamma till min lilla dotter Ida och jag är mamma till min underbara dotter Tilde. Familjen är mitt allt. Här på bloggen så kommer jag att dela med mig av mitt material som jag har i arbetet. Och så kommer det en liten dikt då och då också. Hoppas att ni kommer att trivas här på min blogg. Skriv gärna om ni undrar över något.
Min mail är mariaslekrum@live.se

Rosa bandet

Följ mig på facebook

Följ mig via bloglovin.

bloglovin

Lämna gärna ett tassavtryck.

Google Översätt

Facebook

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7 8
9
10 11 12 13 14 15
16 17
18
19 20 21 22
23 24 25 26
27
28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Mina små rum.

Inspirationbloggar

Mina nära och kära.

Räkneverk

  • besöksräknarebesöksräknare
  • free counters

Vädret i Njurunda.

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards