Mariaslekrum

Alla inlägg den 19 augusti 2010

Av Maria - 19 augusti 2010 22:36


Någon speciell.

 

Människor kommer in i vårt liv för någon orsak,

 för en period eller för en hel livstid. När du kommer på vad det är,

så vet du exakt vad du kan vänta dig.

När någon kommer in i dit liv för en ORSAK,

 så är det vanligtvis för att du ska få möta ett behov

 som du ska leva ut eller få en inre upplevelse av.

 De har kommit för att hjälpa dig igenom en svårighet,

 att visa dig vägen och uppmuntra dig,

 att hjälpa dig fysiskt, känslomässigt eller andligt.

 De verkar vara Gudasända, och det är de.

 De är där för ett behov som du behöver dem för.

 Sedan utan att du handlar fel eller

 att det är någon felaktig tidpunkt,

 kommer den här människan att säga eller

 göra någonting som kommer att få er relation att ta slut.

 Ibland dör de. Ibland går de sin väg.

 Ibland agerar de så att de tvingar dig att ta ställning.

 Vad vi måste ha i åtanke är att våra behov har blivit mötta,

 våra önskningar uppfyllda; arbetet är gjort.

 Bönerna som du har sänt upp har blivit besvarade

 och det är tid för dig att gå vidare.

 

När människor kommer in i ditt liv för en PERIOD,

 är det för att det är dags för dig att utvecklas, växa eller lära.

 De kanske ger dig en erfarenhet av fred eller får dig att skratta.

 De kanske lär dig något som du aldrig har kunnat.

 Vanligtvis ger de dig en obeskrivlig känsla av glädje.

 Tro på det! Det är sant! Men, bara för en period.

 

LIVSTID, nära livslånga relationer lär dig livstidslektioner;

 de ting som du måste bygga på för att få en solid känslomässig grund.

 Ditt arbete är att acceptera lektionen,

 älska personen/personerna (spelar ingen roll);

 och ta det du har lärt dig och använd det i alla andra relationer

 och tider i ditt liv.

 Det är sagt att kärlek är blind men vänskap är klärvoajant.

 

Tack för att du är en del av mitt liv…

Av Maria - 19 augusti 2010 21:58


 

Lille Petter Sprattelgubbe.

 

Lille Petter Sprattelgubbe
hängde i ett snöre (häng med hela kroppen)
söt och snäll och fattig var han,
ägde ej ett öre.

 

MEN, skulle nån i snöret dra,
blev lille Petter jätteglad (sprattla för fullt!)
det hjälper upp humöret,
när någon drar i snöret!

Presentation

Lite fakta om mig.

Hej, Maria heter jag och är en tjej som är glad och gillar humor och änglar i massor.
Pyssel och datorn tar mycket av min tid.
Och framför allt barn. Jag jobbar som barnskötare på förskola på en småbarnsavdelning och jag älskar mitt arbete.
Jag är en änglamamma till min lilla dotter Ida och jag är mamma till min underbara dotter Tilde. Familjen är mitt allt. Här på bloggen så kommer jag att dela med mig av mitt material som jag har i arbetet. Och så kommer det en liten dikt då och då också. Hoppas att ni kommer att trivas här på min blogg. Skriv gärna om ni undrar över något.
Min mail är mariaslekrum@live.se

Rosa bandet

Följ mig på facebook

Följ mig via bloglovin.

bloglovin

Lämna gärna ett tassavtryck.

Google Översätt

Facebook

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7 8
9
10 11 12 13 14 15
16 17
18
19 20 21 22
23 24 25 26
27
28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Mina små rum.

Inspirationbloggar

Mina nära och kära.

Räkneverk

  • besöksräknarebesöksräknare
  • free counters

Vädret i Njurunda.

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards