Mariaslekrum

Alla inlägg den 4 augusti 2010

Av Maria - 4 augusti 2010 19:44

 

Färgtolkningar.


Vit och svart: Yin och Yang

 

Turkos: Kunskap

 

Rosa: Kärlek  ljus-människokärlek
 Mörk-universell kärlek

 

Brun: Naturkärlek

för mycket - problem

 

Silver eller grå: Länken till andevärlden

 

Guld: Framgång

 

Röd: Fysisk aktivitet, energi, passion

 

Orange: Känslighet och medkänsla

 

Gul: Personlig kraft, mental aktivitet

 

Grön: Förnyelse, healing


Ljusblått: Kommunikation, kreativitet

 

Indigoblått: Intuition, clairvoyans

 

Lila: Kontakt med högre världar, klarhet

 

 

Symbolik.

 

Vit: Välsignelse, frid, skydd, renhet, ärlighet, sanningen, oskuld.

 

Gul: Attraktion, spådom, intellekt, övertygelse, studier, beslut.

 

Orange: Anpassningsförmåga, stimulation.

 

Rosa: Vänskap, ära, kärlek, odödlighet.

 

Röd: Mod, hälsa, lust, känslor.

 

Lila: Meditation, kraft, andlighet.

 

Blå: Helar, svalkar, är välgörande, lugn & ro.

 

Ljusblått: Lycka, healing, tålamod, lugn.

 

Grön: Harmoni, balans.

 

Brunt: Hemtrevnad, djurriket.

 

Svart: Mörker, bannlysning, stänger in sina känslor.

 

 

Här följer lite om vad färgerna kan hjälpa dig med.

 

Röd: Hjälper dig att få mer energi & ork, få ett mer passionerat kärleksliv, bättre blodcirkulation, bli mer självsäker & modigare.

 

Orange: Hjälper dig att bli på gott humör, få tröst, vara social & sällskaplig, få mer energi, öka kreativiteten.

 

Gul: Hjälper dig att bli mer kreativ, lindrar depression & nedstämdhet, ta beslut, tänka bättre & klarare, känna dig bättre till mods.

 

Grön: Hjälper dig att stressa av, förbättra minnet, se det positiva i tillvaron, lindra huvudvärk, ta beslut, balansera dina känslor, skapa harmoni mellan kropp själ & ande.

 

Blå: Hjälper dig att slappna av, känna stillhet, öka din koncentrationsförmåga, söka dig inåt, kommunicera, sänka stressen.

 

Lila: Hjälper dig att stilla smärta, få inre lugn, få bättre självkänsla, bli modigare.

 

Rosa: Hjälper dig att lugna ner dig, stärka immunförsvaret, bli mer kreativ, släppa rädsla, vara ljuv.

 

Brun: Hjälper dig att fokusera på nuet, bli mer jordnära, känna dig trygg, skapa en naturlig miljö.

 

Svart: Hjälper dig att hålla andra på avstånd, bli osynlig, verka elegant.

Grå: Hjälper dig att hålla en låg profil.

 

Vit: Hjälper dig att visa att du talar sanning & är uppriktig, vara fräsch, skapa lugn i hemmet.

 

 

Färg & blommor.

 

Blå blomma: Jag vill vara vid din sida intill döden.

 

Gul blomma: Du är solen i mitt liv.

 

Lila blomma: Jag önskar dig all lycka & välgång i livet.

 

Mörkröd blomma: Jag saknar dig så.

 

Orange blomma: Jag är din trogne vän.

 

Rosa blomma: Jag är förälskad i dig & lovar dig trohet.

 

Röd blomma: Jag räknar dagarna tills vi möts.

 

Vit blomma: Jag tror på din oskuld & ärlighet.


Röda/vita/blåa blommor: Frieri.

Av Maria - 4 augusti 2010 19:15

 

Barn.

 

Barn är det största ansvaret
och den största glädjen.
Lika lätt som ett barn blir till
lika svårt är det att vara förälder.
Om du lyckas dölja hur jobbigt
det faktiskt kan vara
har du större chans
att så småningom också få barnbarn.

Av Maria - 4 augusti 2010 18:31


 

Det regnar.

(mel: Små grodorna).

 

Det regnar, det regnar

vi sitter och ser ut.

Vi önskar, vi önskar

att regnet ska ta slut.

 

Så att vi, så att vi

får ut och springa då.

Det är ju, det är ju

sommar nu ändå.

 

Text: Maria Ersson.

Presentation

Lite fakta om mig.

Hej, Maria heter jag och är en tjej som är glad och gillar humor och änglar i massor.
Pyssel och datorn tar mycket av min tid.
Och framför allt barn. Jag jobbar som barnskötare på förskola på en småbarnsavdelning och jag älskar mitt arbete.
Jag är en änglamamma till min lilla dotter Ida och jag är mamma till min underbara dotter Tilde. Familjen är mitt allt. Här på bloggen så kommer jag att dela med mig av mitt material som jag har i arbetet. Och så kommer det en liten dikt då och då också. Hoppas att ni kommer att trivas här på min blogg. Skriv gärna om ni undrar över något.
Min mail är mariaslekrum@live.se

Rosa bandet

Följ mig på facebook

Följ mig via bloglovin.

bloglovin

Lämna gärna ett tassavtryck.

Google Översätt

Facebook

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7 8
9
10 11 12 13 14 15
16 17
18
19 20 21 22
23 24 25 26
27
28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Mina små rum.

Inspirationbloggar

Mina nära och kära.

Räkneverk

  • besöksräknarebesöksräknare
  • free counters

Vädret i Njurunda.

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards