Mariaslekrum

Alla inlägg under mars 2010

Av Maria - 2 mars 2010 21:13


Ägg skall kokas.

Mel: Gubben Noa

 

Ägg skall kokas

Ägg skall målas

Snart så är det påsk

Dom skall vara blåa

Dom skall vara gråa

Men skall målas

Men skall målas

I alla färger nu.

 

Text: Maria Ersson.

Av Maria - 2 mars 2010 21:04

Pynt att hänga i fönstret

 

 Klipp ut i kartong olika storlekar.

 Dutta på silkespapper.

 

Klistra på kartongpapper som du klippt till ägg , äggskalskross.

 Dela upp krosset genom att lägga det i olika karamellfärger.

 

Har du möjligheter att plasta,

 kan du lägga i laminatplasten, rivet silkespapper som mosaikmönster.

 Plasta och sedan klippa ut ägg.

 

Plastning av spetstyger .

 Lägg silkespapper bakom spetstyget.

 Plasta och klipp ut vackra ägg.

Av Maria - 2 mars 2010 20:55

Sluta att skrämmas.

Mel: Nu är det jul.

 

Nu ska vi ut, ha lite bus

Skrämma då alla som är i sitt hus

Liten och stor, syster och bror

Mormor och mor

Vi ska skrämma allihopa ropa,

vi ska skrämma allihopa ropa

Snälla sluta, snälla sluta,

snälla sluta att skrämmas

 

Text: Maria Ersson.

Av Maria - 1 mars 2010 22:39

  

Av Maria - 1 mars 2010 22:32

        

5 små påskägg, fina färger de har.
Mamma åt det blå, nu är det 4 kvar.

4 små påskägg kan du nu se.
Pappa åt det röda, så var det bara 3.

3 små påskägg på bordet var
Storasyster åt det gula, nu är det 2 kvar.

2 små påskägg, de vackraste vi sett.
Lillebror åt det ena, så var det bara 1.

Ett litet påskägg, vad ska vi göra med den?

 

  

 

Tips:

 Använd ovala flörtkulor till denna ramsa som

 ligger i ett pyttilitet påskägg.

  

Av Maria - 1 mars 2010 20:37

 

Tomte Röd och Tomte Grå.

 

Här är Tomte Röd
och här är Tomte Grå
Tomte Röd kan vinka
Tomte Grå kan vicka
Tomte Röd han gömmer sig
och Tomte Grå han klämmer sig
Här är Tomte Röd
och här är Tomte Grå
nu är det dags att gå

Av Maria - 1 mars 2010 19:54

Björnramsa.

 
Fem björnar i sängen, (Håll upp fem fingrar.)

En rullade runt och slog i huvudet. (Händerna på huvudet.)


Fyra björnar i sängen, (Håll upp fyra fingrar.)
Kvar att gå och äta lite bröd. (Låtsas att äta.)


Tre björnar i sängen, (tre fingrar.)
"Jag måste gå", sade en baby björn. (Sätt händerna på ansiktet.)


Två björnar i sängen, (Håll upp två fingrar.)
Jag vill ha min pyjamas som är röd! (Sätt händerna på höfterna.)


En björn i sängen, (Håll upp ett finger.)
Han är så bekväm med hela överkastet.


(Sätt båda händerna på sidan av ansiktet och låtsas att sova.)




Presentation

Lite fakta om mig.

Hej, Maria heter jag och är en tjej som är glad och gillar humor och änglar i massor.
Pyssel och datorn tar mycket av min tid.
Och framför allt barn. Jag jobbar som barnskötare på förskola på en småbarnsavdelning och jag älskar mitt arbete.
Jag är en änglamamma till min lilla dotter Ida och jag är mamma till min underbara dotter Tilde. Familjen är mitt allt. Här på bloggen så kommer jag att dela med mig av mitt material som jag har i arbetet. Och så kommer det en liten dikt då och då också. Hoppas att ni kommer att trivas här på min blogg. Skriv gärna om ni undrar över något.
Min mail är mariaslekrum@live.se

Rosa bandet

Följ mig på facebook

Följ mig via bloglovin.

bloglovin

Lämna gärna ett tassavtryck.

Google Översätt

Facebook

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Mina små rum.

Inspirationbloggar

Mina nära och kära.

Räkneverk

  • besöksräknarebesöksräknare
  • free counters

Vädret i Njurunda.

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards