Direktlänk till inlägg 7 mars 2010
Våra mål och metoder för förskolan.
* att barnen kan samarbeta och visa hänsyn
och respekt för varandra och vår miljö.
Genom organiserade lekar och spel.
Vi har regler och rutiner som utvecklas tillsammans med
barnen och dessa genomsyrar hela verksamheten.
Barnen får påverka sin miljö och vissa inköp.
* att barnen utvecklar sitt sociala ansvar.
Vi som personal måste våga visa vad vi känner och tycker,
vi är förebilder inom alla områden, överallt.
Barnen får vara med i de dagliga rutinerna.
Vi hjälper och stödjer barnen att ställa saker och ting tillrätta,
både i med- och motgång.
* att vi uppnår nolltolerans vad gäller kränkande behandling.
Vi vuxna är förebilder och måste tänka på hur vi uppför och uttrycker oss.
Att vi finns med i leken eller i närheten för att vara med i det som händer, vad som sägs och görs.
Att vi lyssnar på barnens funderingar och tar dem på allvar.
Vi använder oss av likabehandlingsplanen.
* att alla barn i den dagliga verksamheten ska få god omsorg,
stimulans för sin språkutveckling och få utveckla en god självkänsla.
Att alla blir sedda/uppmärksammade och får sina behov tillgodosedda.
Att både liten och stor får en chans att återberätta
om olika situationer under dagen.
Vi använder oss av högläsning, rim och ramsor och sång och musik.
Vi ser till att det finns mycket tid för lek i alla dess former,
både fri och styrd.
Vi arbetar med alla våra barn både individuellt och i grupp.
DET ÄR INTE RESULTATET SOM ÄR DET VIKTIGA UTAN PROCESSEN DIT!!!
Hej! Jag får mycket frågor om jag kan skicka material till er. Det gjorde jag förut innan jag öppnade facebookgruppen mariaslekrum. Nu skickar jag inget material över mail utan man får gå in i gruppen och hämta. Ni som inte har fb bl...
Hej på er alla! Nu var det ett tag sen, varit väldigt mycket denna vår, så därför har det blivit lite på bloggen och i gruppen mariaslekrum. Men ska börja lite smått med att göra lite material och i sommar ska jag göra mer. Det är mån...
Må | Ti | On | To | Fr | Lö | Sö | |||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | |||
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | |||
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | |||
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | |||
29 | 30 | 31 | |||||||
|