Mariaslekrum

Alla inlägg under februari 2010

Av Maria - 17 februari 2010 18:33


Snö drömmen.

Mel: I natt jag drömde.

 

I natt jag drömde något som

Jag aldrig drömt förut.

Jag drömde det var vit ute

Och alla pulkor togs ut.

 

Jag drömde om en stor snöhög

Som var så jätte stor.

Så när jag klättrat ända upp

Med pulkan hem jag for.

 

Jag drömde om ett snöbolls krig

Vi kastade och skrek.

Vi busade och hade kul

Och det var bara lek.

 

Av: Maria Ersson.

Av Maria - 17 februari 2010 18:27


Snön är jättevit.

Mel: imse vimse spindel

 

Snön är jättevit nu

skidorna skall på.

Vantarna och mössor

halsduk lika så.

Sedan skall vi åka

i backarna med fart.

Vi skall åka mycket

våren kommer snart.

 

Av: Maria Ersson.

Av Maria - 17 februari 2010 07:15

  

Idag är det ingen vanlig dag

vilken dag är det idag då.

Jo, det är ingen vanlig dag idag

för idag fyller brosan år.

 

  


Grattis Micke

på 39-årsdagen

önskar

Systeryster med familj.


    


Ja, må han leva!

Ja, må han leva!

Ja, må han leva!

Ja, må han leva uti hundrade år!

Javisst ska han leva!

Javisst ska han leva!

Javisst ska han leva uti hundrade år!

Och när han har levat!

Och när han har levat!

Och när han har levat uti hundrade år!

Ja, då ska han skjutas!

Ja, då ska han skjutas!

Ja, då ska han skjutas på en skottkärra fram!

Och när han har skjutits!

Och när han har skjutits!

Och när han har skjutits på en skottkärra fram!

Ja, då ska han hängas!

Ja, då ska han hängas!

Ja, då ska han hängas på en häst bakåfram!

Och när han har hängts!

Och när han har hängts!

Och när han har hängts på en häst bakåfram!

Ja, då ska han dränkas!

Ja, då ska hon dränkas!

Ja, då ska han dränkas i en flaska champange!

 

 

 

Hoppas att du får en kanondag.

 

  


Ett riktigt stort

hurra, hurra, hurra, hurra

för min brosa idag.



 

Av Maria - 16 februari 2010 07:15

  

GRATTIS TILDE!

  

9-ÅRSDAGEN

ÖNSKAR

MAMMA & PAPPA.

 

Ja, må hon leva, ja må hon leva

ut i hundrade år.

Ja visst ska hon leva, ja visst ska hon leva

ut i hundrade år.

Hipp hipp

Hurra hurra hurra hurra

för våran Tilde idag.

  

  Hoppas att din dag blir bra.

Ikväll blir det paketöppning och fika

och till helgen så blir det tårta med släkten

och helgen därpå Kompiskalas på Drakborgen.

Vi älskar dig Gumman.

Mamma & Pappa.

  

  

Av Maria - 15 februari 2010 21:19

Måndagen är gjort på denna nya vecka.

Nu måste man se det positiva, det är bara fyra dagar kvar nu

för arbete asså.

 

Nu låter det som jag är helless men det är jag inte,

men jag är nere i en svacka nu.

Tänder på alla cylindrar för minsta lilla,

visst brukar jag ha humör men inte så här.

 

Det enda jag kan tänka mig är att på torsdag är det 13 år

 sen våran lilla IDA föddes.

Och det var ju hur härligt som helst men som ni vet

ni som läser bloggen så slutade det inte bra.

Så jag brukar ha det kämpigt nu under denna tid på året.

 

Men det är bara att rycka upp sig och bita ihop

och räkna till hundra.

 

Sen imorgon så fyller vår andra dotter Tilde år

som förgyllde vårat liv för 8 år sen.

Och hon är det underbaraste som finns på denna jorden.

 

Vi skulle ju ha haft kalas i lördags för släkten,

men morfar vart dålig så vi flyttande fram det en helg.

 

Idag har dagen flytit på som vanligt,

och nu ikväll så har vi varit på Ikea och handlat

mina arbetskollegor och jag.

Så åt vi middag på Ikearestaurangen och det var jättegott.

 

Imorgon så är det stängning på schemat som gäller

och när jag kommer hem vid halvsju tiden imorgon så

är det paketöppning för Tilde.

 

Huga lilla gumman vänta hela dagen innan hon

får öppna dom. Sötnosen våran.

 

Men nu snart är det godnatt, ska först bara

lägga in en grattishälning till Tilde som

 kommer imorgonbitti.

 

Kram och godnatt på er allihopa.

//Maria.

  

Av Maria - 14 februari 2010 20:23

  

Inför Alla  Dag så vill jag att vi ska hjälpas åt att sprida kärlek....

Ta detta med dig eller skaffa dig en egen kärleksbomb.

Jag vill kunna kärleksbomba mina vänner och bloggläsare och har gjort min egen kärleksbomb.


  


Låt mig få kärleksbomba dig som läser detta nu

Sprid kärlek!

 Med kärleksbomben ger och får du kärlek.

 Du ger den vidare...

Du sprider budskapet.

Berättar om kärlek.


  


Överöser dina närmsta med kärlekshälsningar.

Ta med dig kärleksbomben och sprid värmande kärlek...

Ta med dig inlägget och hjälp till att ge av all kärlek

 Du också har inom dig...

  


Bättre sent än aldrig.

Hela dagen har ju gått men jag har legat med migrän igår och idag.

Men jag hoppas ni verkligen har haft en trevlig alla hjärtans dag

allihopa.

 

Kram.

//Maria.

  

Av Maria - 13 februari 2010 22:40

   


Här kommer lite smileyssymboler som du lätt
kan skriva i mail/gästböcker/chattrum mm.

 

 :-) Nöjd och glad
:-D Skrattar
;-) Blinkar,"Humoristiskt"
:-( Missnöjd
:-O Uttråkad
:-o Förvånad
:-X Arg
:-x Kyssa
:-* Jag skickar en puss
:-7 Spydig
:-/ Tveksam
8-) Bär glasögon
:-I Bättre än ett uttråkat smiley,
men inte lika bra som ett "happy smilie
:-> En riktigt bitande kommentar
:-> En riktigt djävulsk anmärkning
;-> Blink och djävul kombinerad
>:) Liten djävul
@}->- Jag skickar en ros
(:-) Jag är flintskallig
:-? Jag röker pipa
:o) Bebis
o:-) Helgon
:-))) Jag är jätteglad
:-((( Jag är jätteledsen/jättearg
:*) Användaren är onykter
%*{~ Användaren är bakis
B:-) Solglasögon på huvudet
B-) Bär hornbågade glasögon
8:-) Användaren är en liten flicka
:-)-8 Användaren är en stor flicka
:-{) Bär mustach
:-{} Bär läppstift
:-* Åt just något surt
:-)~ Dreglar
:-~) Förkyld
:'-( Gråter
:'-) Så glad att han/hon gråter
:-@ Skriker
:-# Använder tandställning
:-& Håller "tand för tunga", blev stum
-:-) Är en punkrockare
-:-( (Riktiga punkrockare ler inte)
+-:-) Är påven eller håller på med något annat religiöst
|-I Användaren sover
|-O Användaren snarkar
:-Q Är en rökare
:-? Röker pipa
:-P Nääää
:-D Användaren skrattar (åt dig.)
:-X Användarens läppar är förseglade
:-\ Är skeptisk
*:o och Bozo, clownen
:] Pet smilie
:-9 Användaren slickar sig om läpparna
<:-I Användaren är ett dumhuvud
K:P Ett litet barn med propellermössa
@:-) Användaren bär turban
:-)=-- Man med slips
:-V Skrika
:-0 Skrik inte
(:-) Cykelhjälm
:=| Babian
O:-) Användaren är helgonet eller är en ängel
))):-) Användaren lägger pannan i djupa veck
:--) Användaren eller du fick lång näsa
[ ] Krama
:-< hänger läpp
  



Av Maria - 12 februari 2010 23:16

 

  

Fem sjörövare sprang runt så de blev yra,
en trilla i, så var där bara fyra.

Fyra sjörövare ville fast land se,
en klev av skeppet, så var där bara tre.


Tre sjörövare fick på plankan gå,
en föll i vattnet, så var där bara två.

Två sjörövare sa, "vi vill bada igen"
en simma iväg, så var där bara en.


En sjörövare var på skeppet ensam kvar,
han var rädd för hajar, så han bada i ett kar.


 


Presentation

Lite fakta om mig.

Hej, Maria heter jag och är en tjej som är glad och gillar humor och änglar i massor.
Pyssel och datorn tar mycket av min tid.
Och framför allt barn. Jag jobbar som barnskötare på förskola på en småbarnsavdelning och jag älskar mitt arbete.
Jag är en änglamamma till min lilla dotter Ida och jag är mamma till min underbara dotter Tilde. Familjen är mitt allt. Här på bloggen så kommer jag att dela med mig av mitt material som jag har i arbetet. Och så kommer det en liten dikt då och då också. Hoppas att ni kommer att trivas här på min blogg. Skriv gärna om ni undrar över något.
Min mail är mariaslekrum@live.se

Rosa bandet

Följ mig på facebook

Följ mig via bloglovin.

bloglovin

Lämna gärna ett tassavtryck.

Google Översätt

Facebook

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9
10
11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Mina små rum.

Inspirationbloggar

Mina nära och kära.

Räkneverk

  • besöksräknarebesöksräknare
  • free counters

Vädret i Njurunda.

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards