Mariaslekrum

Alla inlägg den 22 februari 2010

Av Maria - 22 februari 2010 18:41


Mina vuxna barns änglar.

 

Jag talar till mina vuxna barns änglar:
Följer ni dem fortfarande?
Bär ni deras önskningar i era händer?

Vet ni någotom deras kampfyllda ensamhet?

Och när de förnekar er och livet,
vänder ni er bort och gråter,
men stannar kvar?

 

De behöver er,
mera än då de var små,
de behöver er förtvivlat,
för ungdomen är den svåraste tiden.
Allting ska göras på egen hand,
man skall rycka sig lös,
tänka igenom allt själv,
vill inte veta av änglar.

 

O, mina vuxna barns änglar!
En mor får inte längre ingripa.
Men ni får.
En mor kan inte längre råda,
men er visdom är Guds.

Dröj kvar hos mina vuxna barn, änglar!
Hjälp dem att vandra i snårskogen
att finna den rätta vägen,
deras enda väg!

 

Viola Renvall.

Av Maria - 22 februari 2010 18:15

  

1. Solen sken på måndagen och det var varmt ute.

(Gör cirkel med fingertopparna på ryggen).

 

2. Vi gick till havet och badade.

(Gå med fingertopparna).

 

3. På tisdagen åkte vi tåg hem.

(Dra med fingertopparna uppifrån och ner).

 

4. Onsdagen kom och det regnade hela dagen.

(Picka fingertopparna mot ryggen).

 

5. Vi hjälpte mamma att baka bullar.

(Knåda hela handflatan mot ryggen).

 

6. På torsdagen lekte jag med en kompis.

(Spring över ryggen med fingertopparna).

 

7. Vi studsade med bollar.

(Studsa fingertopparna mot ryggen).

 

8. På fredagen cyklade jag till frisören.

(Låtsas skriva på ryggen).

 

9. Hos frisören blev jag kammad och klippt.

(Dra med alla fingrarna över ryggen).

 

10. Lördagen kom och jag hoppade på studsmattan.

(Hoppa med fingertopparna).

 

11. På söndagen åkte vi till Folkets park.

(Dra vågrätt med handflatan över ryggen).

 

12. Där rutschade vi utför rutschkanan.

(Dra snabbt med handflatan lodräät över ryggen).

 

 


Av Maria - 22 februari 2010 17:15

  

Jag har mått dåligt sen i tisdags förra veckan när jag fick så ont i halsen.

Jag jobbade hela veckan och kurerade mig med en medicinmugg med whiskey

i varje kväll, så det gick ju bra.

 

I helgen så slog också astman till så det var bara att börja med astmamedicinerna som jag har förutom dom jag har regelbundet då.

 

Vaknade imorse med feber och kunde knappt prata så det var bara

att vara hemma från jobbet det.

 

Så nu får man se hur länge det här håller i sig men jag kurerar mig

 så mycket jag kan för jag vill komma tillbaks till jobbet fort helst.

 

Men det är bara att ta en dag i sänder och försöka att bli frisk.

 

Hoppas att ni mår bra iallafall.

 

Kram.

//Maria.

Presentation

Lite fakta om mig.

Hej, Maria heter jag och är en tjej som är glad och gillar humor och änglar i massor.
Pyssel och datorn tar mycket av min tid.
Och framför allt barn. Jag jobbar som barnskötare på förskola på en småbarnsavdelning och jag älskar mitt arbete.
Jag är en änglamamma till min lilla dotter Ida och jag är mamma till min underbara dotter Tilde. Familjen är mitt allt. Här på bloggen så kommer jag att dela med mig av mitt material som jag har i arbetet. Och så kommer det en liten dikt då och då också. Hoppas att ni kommer att trivas här på min blogg. Skriv gärna om ni undrar över något.
Min mail är mariaslekrum@live.se

Rosa bandet

Följ mig på facebook

Följ mig via bloglovin.

bloglovin

Lämna gärna ett tassavtryck.

Google Översätt

Facebook

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9
10
11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Mina små rum.

Inspirationbloggar

Mina nära och kära.

Räkneverk

  • besöksräknarebesöksräknare
  • free counters

Vädret i Njurunda.

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards