Mariaslekrum

Alla inlägg den 17 februari 2010

Av Maria - 17 februari 2010 19:10

  


En blomma är en blomma
En vän är en vän
Vad du än tycker
Vad du än tänker
Ska du vara rädd om den
Samma blomma
Samma vän

Kommer aldrig igen.

    

Av Maria - 17 februari 2010 19:03

  

 Ett citat av Eva Funck som bl a gjort barnprogrammet Evas Pysselshow.

 

"Och har man pysslat när man är liten blir det lättare att ta itu

 med saker när man är vuxen.

 Som att starta ett företag.

 Man kan ställa sig frågorna:

 ”vad behöver jag för att göra det jag vill?”

 och ”hur gör jag det?”.

 

Av Maria - 17 februari 2010 18:59

     

 

Fem små snöflingor satt på ett tak

En sa jag vill ut och yra å då blev de bara fyra.

 

Fyra små snöflingor satt på ett tak

En sa jag vill ej va´me å då blev de bara tre.

 

Tre små snöflingor satt på ett tak

En sa jag vill ut o gå å då blev de bara två.

 

Två små snöflingor satt på ett tak

En smalt sen å då blev det bara en.

 

En liten snöflinga så ensam var

men den blev en istapp å så var ingen kvar".

 

Av Maria - 17 februari 2010 18:46

 

5 små snögubbar stod på en gård så vit

Men så en dag hittade solen dit.

 

Den första snögubben sa:

"jag känner mig så sjuk".

 

Den andra sa:

"jag känner mig så mjuk".

 

Den tredje sa:

"nej! Vi smälter ner".

 

Den fjärde sa:

"Nu syns vi inte mer".


Den femte sa:

"nu far vi till snögubbe himlen hem,

så var det bara pölar fem".

Av Maria - 17 februari 2010 18:41


Fåglarna dom hungrar.

Mel: ekorrn satt i granen

 

Fåglarna dom hungrar

I den kalla vintern.

Dom söker efter maten

Men ingenting dom hittar.

Letar efter småa frön

I varje buske varje hörn.

Men dom hittar väldigt lite.

 

Av: Maria Ersson.

Av Maria - 17 februari 2010 18:33


Snö drömmen.

Mel: I natt jag drömde.

 

I natt jag drömde något som

Jag aldrig drömt förut.

Jag drömde det var vit ute

Och alla pulkor togs ut.

 

Jag drömde om en stor snöhög

Som var så jätte stor.

Så när jag klättrat ända upp

Med pulkan hem jag for.

 

Jag drömde om ett snöbolls krig

Vi kastade och skrek.

Vi busade och hade kul

Och det var bara lek.

 

Av: Maria Ersson.

Av Maria - 17 februari 2010 18:27


Snön är jättevit.

Mel: imse vimse spindel

 

Snön är jättevit nu

skidorna skall på.

Vantarna och mössor

halsduk lika så.

Sedan skall vi åka

i backarna med fart.

Vi skall åka mycket

våren kommer snart.

 

Av: Maria Ersson.

Av Maria - 17 februari 2010 07:15

  

Idag är det ingen vanlig dag

vilken dag är det idag då.

Jo, det är ingen vanlig dag idag

för idag fyller brosan år.

 

  


Grattis Micke

på 39-årsdagen

önskar

Systeryster med familj.


    


Ja, må han leva!

Ja, må han leva!

Ja, må han leva!

Ja, må han leva uti hundrade år!

Javisst ska han leva!

Javisst ska han leva!

Javisst ska han leva uti hundrade år!

Och när han har levat!

Och när han har levat!

Och när han har levat uti hundrade år!

Ja, då ska han skjutas!

Ja, då ska han skjutas!

Ja, då ska han skjutas på en skottkärra fram!

Och när han har skjutits!

Och när han har skjutits!

Och när han har skjutits på en skottkärra fram!

Ja, då ska han hängas!

Ja, då ska han hängas!

Ja, då ska han hängas på en häst bakåfram!

Och när han har hängts!

Och när han har hängts!

Och när han har hängts på en häst bakåfram!

Ja, då ska han dränkas!

Ja, då ska hon dränkas!

Ja, då ska han dränkas i en flaska champange!

 

 

 

Hoppas att du får en kanondag.

 

  


Ett riktigt stort

hurra, hurra, hurra, hurra

för min brosa idag.



 

Presentation

Lite fakta om mig.

Hej, Maria heter jag och är en tjej som är glad och gillar humor och änglar i massor.
Pyssel och datorn tar mycket av min tid.
Och framför allt barn. Jag jobbar som barnskötare på förskola på en småbarnsavdelning och jag älskar mitt arbete.
Jag är en änglamamma till min lilla dotter Ida och jag är mamma till min underbara dotter Tilde. Familjen är mitt allt. Här på bloggen så kommer jag att dela med mig av mitt material som jag har i arbetet. Och så kommer det en liten dikt då och då också. Hoppas att ni kommer att trivas här på min blogg. Skriv gärna om ni undrar över något.
Min mail är mariaslekrum@live.se

Rosa bandet

Följ mig på facebook

Följ mig via bloglovin.

bloglovin

Lämna gärna ett tassavtryck.

Google Översätt

Facebook

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9
10
11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Mina små rum.

Inspirationbloggar

Mina nära och kära.

Räkneverk

  • besöksräknarebesöksräknare
  • free counters

Vädret i Njurunda.

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards