Mariaslekrum

Alla inlägg den 8 januari 2010

Av Maria - 8 januari 2010 14:43

 

Och hur har den dagen börjat då?

 

Förjävligt helt enkelt sagt.

L-A skulle in till rötgen imore och sen till

urologen för att få svar på bilderna.

De skulle kolla njurstenarna hur många han

hade och om dom har rört sig något.

Tro då inte på fan att han fick ett

njurstensanfall på vägen in till sjukhuset

så han åkte till akuten istället.

 

Han vrider sig av smärtor och jag ligger hemma och sover.

Men som tur är så ringer han mig och talar om

och vill att jag kommer in.

Ringde hem till mor och far ingen hemma

ringer på pappas mobil inge svar.

Men så ringer mamma upp hon hann inte få upp telefon

ur väskan. Frågar vart de här och de är nere i Kvissle för att handla.

Frågar om de kan köra in mig till sjukhuset för att L-A

är där så de kommer och hämtar mig.

 

När jag kommer in så har fortfarande inte sprutan hjälpt för

 att få bort värken så vi ringer på klockan så de kommer och sen

hämtar läkaren men hon vågar inte ge något mer smärtstillande.

Ungefär 10 minuter efterhon hade gått så försvann smärtan

men nu vill dom att han ska på röngen och måste då sitta

och vänta tills dom kan ta honom.

 

 Han har fått till svar någon gång efter två,

jag var ju tvungen att åka hem för att hämta Tilde på

skolan halvtvå så nu sitter jag här och bara väntar att L-A ringer

för att bli hämtat. Även om han får bort dessa stenar så

kommer det att komma fler ändå på grund av sjukdomen han har.

Vårt liv styrs av sjukhus snart tycker jag.

 

Men det är tur att dom finns och att det finns personal där,

för nu ska de dra ner henne mer här på Sundsvalls sjukhus.

Fört så var det 600 personer och nu ska de öka upp

den summan till 200 till.

De som sitter på de högre stolarna däruppe vet nog fan inte vad

de ska hitta på, har nog så jävja lite att göra så

något jävelskap måste de hitta på och nu är det att dra ner på personal.

Varför inte dra ner på chefer som inget gör istället

utan måste betee sig som barnrumpor, när dom inget har att göra

då hittar dom också på sattyg precis som chefer.

Vilka ska vi förts begära av att tänka först innan handling sker?

Jo, givetvis våra chefer!

 

Nu ramlarde jag in på något helt annat också men nu

har jag fått skriva av mig en stund iallafall.

 

Hoppas att vår kväll och helg blir bättre än denna dags början.

 

Kram.

//Maria.

  

Presentation

Lite fakta om mig.

Hej, Maria heter jag och är en tjej som är glad och gillar humor och änglar i massor.
Pyssel och datorn tar mycket av min tid.
Och framför allt barn. Jag jobbar som barnskötare på förskola på en småbarnsavdelning och jag älskar mitt arbete.
Jag är en änglamamma till min lilla dotter Ida och jag är mamma till min underbara dotter Tilde. Familjen är mitt allt. Här på bloggen så kommer jag att dela med mig av mitt material som jag har i arbetet. Och så kommer det en liten dikt då och då också. Hoppas att ni kommer att trivas här på min blogg. Skriv gärna om ni undrar över något.
Min mail är mariaslekrum@live.se

Rosa bandet

Följ mig på facebook

Följ mig via bloglovin.

bloglovin

Lämna gärna ett tassavtryck.

Google Översätt

Facebook

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Mina små rum.

Inspirationbloggar

Mina nära och kära.

Räkneverk

  • besöksräknarebesöksräknare
  • free counters

Vädret i Njurunda.

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards