Mariaslekrum

Direktlänk till inlägg 5 januari 2010

Levnadsregler för hundar.

Av Maria - 5 januari 2010 21:09

   

Levnadsregler för hundar


TIDNINGAR
Använd tidningen som ligger bredvid postlådan om det plötsligt trycker

på då du leker på gräsmattan på morgonen. Det är därför den ligger där.

 

BESÖKARE
Då det kommer gäster till huset ska du snabbt fastställa vem som är rädd

 för hundar. 
Sätt kurs mot den personen, storma fram genom rummet och skäll

 högt och ljudligt. 
Om personen trillar av stolen och ner på golvet,

 gråtande och snyftande kan du börja slicka personens ansikte

 och morra milt för att visa att du egentligen bryr dig om personen.

 

SKÄLLANDE
Eftersom du är en hund så förväntas det av dig att du ska skälla.

 Så skäll. Mycket!
Dina ägare kommer att vara tacksamma då de hör att skyddar deras hus.

Särskilt mitt i natten då de sover djupt på andra våningen.

 Det finns, enligt människan,

 ingen säkrare känsla än att vakna upp mitt i natten av ditt skällande.

 

SLICKANDE
Gå alltid iväg och drick mycket vatten från din skål alldeles innan du slickar din människa.

De föredrar rena tungor.

 Var sedan redo på att gå och hämta en handduk till dem.

 

HÅL
Gräv inte ett stort hål mitt på gräsmattan, så att din människa blir ledsen.

Gräv i stället en massa små över hela gräsmattan, så märker de inget.

 Om du fixar till en liten jordhög bredvid hålet så kommer de att tro

 att det är sorkar. Det finns aldrig nog med hål. 
Se till att du drar ditt strå till lasset när det gäller detta.

 

DÖRRAR
Området precis innanför dörren är till för att användas som sovplats

 för hunden.

 

SNIFFANDETS KONST
Människor gillar att bli sniffade. Överallt.

 Det är din plikt att få dem att känna sig som hemma.

 

ETIKETT VID MATBORDET
Sitt alltid under matsalsbordet, särskilt då dina människor har gäster,

 så att du kan roffa åt dig eventuell mat som trillar ner.

 Detta är också ett perfekt tillfälle att träna på ditt sniffande.

 

SOFFOR
Det är fullt tillåtet att hoppa upp och sova i den nya soffan så fort

 som dina människor har gått till sängs.

 

LEK
Om du skulle tappa tassfästet då du springer efter en boll eller något

 annat som dina människor har kastat till dig,

 är det helt okej att använda blomsterrabatten som madrass

 för att lindra fallet.

 

JAGA KATTER
När du jagar katter ska du se till så att du inte riktigt får tag på dem.

 Det förstör allt det roliga.

 

TUGGANDE

Ge ditt bidrag till modeindustrin: Ät en sko.

 

 
 
Izabel

Izabel

5 januari 2010 21:21

Vart har du fått dom ifrån? Eller har du kommit på dom själv?
Jätte roligt att läsa! Fortsätt så!

http://izabel.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 2 juni 2018 16:27

Hej!   Jag får mycket frågor om jag kan skicka material till er. Det gjorde jag förut innan jag öppnade facebookgruppen mariaslekrum. Nu skickar jag inget material över mail utan man får gå in i gruppen och hämta.   Ni som inte har fb bl...

Av Maria - 28 maj 2017 18:38

Hej på er alla!   Nu var det ett tag sen, varit väldigt mycket denna vår, så därför har det blivit lite på bloggen och i gruppen mariaslekrum. Men ska börja lite smått med att göra lite material och i sommar ska jag göra mer.   Det är mån...

Av Maria - 28 maj 2017 18:20

          Vill man ha materialet så går man med i gruppen mariaslekrum på fb, där kan man ladda ner. Observera gäller allt material på bloggen. ...

Av Maria - 28 maj 2017 18:18

                              Vill man ha materialet så går man med i gruppen mariaslekrum på fb, där kan man ladda ner. Observera gäller allt material på bloggen. ...

Av Maria - 28 maj 2017 18:17

    Vill man ha materialet så går man med i gruppen mariaslekrum på fb, där kan man ladda ner. Observera gäller allt material på bloggen. ...

Presentation

Lite fakta om mig.

Hej, Maria heter jag och är en tjej som är glad och gillar humor och änglar i massor.
Pyssel och datorn tar mycket av min tid.
Och framför allt barn. Jag jobbar som barnskötare på förskola på en småbarnsavdelning och jag älskar mitt arbete.
Jag är en änglamamma till min lilla dotter Ida och jag är mamma till min underbara dotter Tilde. Familjen är mitt allt. Här på bloggen så kommer jag att dela med mig av mitt material som jag har i arbetet. Och så kommer det en liten dikt då och då också. Hoppas att ni kommer att trivas här på min blogg. Skriv gärna om ni undrar över något.
Min mail är mariaslekrum@live.se

Rosa bandet

Följ mig på facebook

Följ mig via bloglovin.

bloglovin

Lämna gärna ett tassavtryck.

Google Översätt

Facebook

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Mina små rum.

Inspirationbloggar

Mina nära och kära.

Räkneverk

  • besöksräknarebesöksräknare
  • free counters

Vädret i Njurunda.

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards