Mariaslekrum

Alla inlägg den 23 maj 2009

Av Maria - 23 maj 2009 21:57

Tjena!

 

Som sagt vädrets makter kan man ju inte rå

på så även idag.

Hinner bara skriva här på bloggen tidigare idag

att jag ska ut och måla.

Går ner till nedervåningen så börjar

 det och blixtra och sen smäller det till

och dundrar som bara den.

Sen började det regna och hagla

var alldeles vitt ute.

Det var ordentligt med åsksmällar

så det vart en mysdag inne istället.

Så typiskt bara när hela förmiddagen var så jättefin

perfekt målningsväder men det var nog någon

som inte ville att vi skulle måla idag. (Hihihi).

Så får man hoppas att vi kan komma igång

 med målningen imorgon istället och

även göra rent hos kaninerna.

 

Tjingeling.

Kram.

//Maria.


Av Maria - 23 maj 2009 21:54

Ett lite pyssel innan

morsdag till mamma

kommer här.

Kram.

//Maria.

Av Maria - 23 maj 2009 21:53

Här kommer ett recept på en

Cheescake till morsdag.

 

Kram.

//Maria.

Av Maria - 23 maj 2009 21:49

Här kommer en sång ni kan sjunga för mamma

på morsdag.

Alla som jobbar på förskola får ta och träna

på förskolorna med barnen.

Och så alla pappor kan också träna lite.

Kram.

//Maria.

Av Maria - 23 maj 2009 21:32

 

MORSDAGSPRESENT. 

 

Nästa söndag är det ju morsdag.

Det behöver ju inte bli något stort

firande, tycker nog att de räcker med

en liten tårtbit och pussar och kramar.

Men här kommer lite presentideér till mamma

för er som inte kommer på vad man ska göra och ge.


- Massor av pussar och kramar. 

- Blommor.

- Choklad

- En bra bok.

- Kläder, smycken, parfym.


Det kommer lite inlägg nu som har med morsdagspyssel att göra.

 Vissa är lite lättare än andra.

 Lägger in någon varje dag

fram till torsdag så ni hinner pyssla med era barn.

Och så kommer det en morsdagssång också.

 

Kram.

//Maria.


Av Maria - 23 maj 2009 12:33

Nu ska är målas,

ska ut och måla framsidan på huset

i det soliga och härliga vädret.

Jag återkommer ikväll med lite pyssel hade jag tänkt.

 

Hare.

Kram.

//Maria.

Av Maria - 23 maj 2009 12:26


VI HAR BARA VARANDRA. 

 

Ett leende från Dig, 
kan betyda mycket för den Du möter.

Ett leende från Dig, 
kan lysa upp en hel dag, för den Du möter.


Ett leende från Dig,
kan värma en frusen själ.

Ett leende från Dig, 
får Dig själv att må bra.

Vi vill ju alla må bra,

så le mot varandra.


Presentation

Lite fakta om mig.

Hej, Maria heter jag och är en tjej som är glad och gillar humor och änglar i massor.
Pyssel och datorn tar mycket av min tid.
Och framför allt barn. Jag jobbar som barnskötare på förskola på en småbarnsavdelning och jag älskar mitt arbete.
Jag är en änglamamma till min lilla dotter Ida och jag är mamma till min underbara dotter Tilde. Familjen är mitt allt. Här på bloggen så kommer jag att dela med mig av mitt material som jag har i arbetet. Och så kommer det en liten dikt då och då också. Hoppas att ni kommer att trivas här på min blogg. Skriv gärna om ni undrar över något.
Min mail är mariaslekrum@live.se

Rosa bandet

Följ mig på facebook

Följ mig via bloglovin.

bloglovin

Lämna gärna ett tassavtryck.

Google Översätt

Facebook

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Mina små rum.

Inspirationbloggar

Mina nära och kära.

Räkneverk

  • besöksräknarebesöksräknare
  • free counters

Vädret i Njurunda.

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards