Mariaslekrum

Alla inlägg den 19 maj 2009

Av Maria - 19 maj 2009 19:21

Ett litet sommarpyssel kommer här.

Kul att göra.

Man behöver inte just göra en solros

med fantasins hjälp så

kan pröva någon annan blomma.

Kram.

//Maria.

Av Maria - 19 maj 2009 19:20

Lite mer mungymnastik kommer här.

Kram.

//Maria.

Av Maria - 19 maj 2009 18:14

Mål för mig.

 

Jag vill älska dig utan att klänga mig fast,

uppskatta dig utan att bedöma dig,

förena mig med dig utan att invadera dig,

inbjuda dig utan att kräva,

lämna dig utan skuld,

kritisera dig

utan att skjuta skulden på dig,

och hjälpa dig utan att såra dig.

Om du behandlar mig likadant

då tror jag att vi verkligen kan mötas

och berika varandra.

Av Maria - 19 maj 2009 18:11

En matsked Lycka

en tesked gräl

tages dagligen

omskakas väl.


Av Maria - 19 maj 2009 17:40

En röd liten stuga med familj och två barn. 

En röd liten stuga omgiven av grönt. 

Den röda stugan är inte längre röd, 

den är grå nu allt det gröna är borta och det är vitt överallt.

 Familjen är borta, var finns dom? 

Varför är inte dörren öppen?

Hur mycke jag än försöker, kommer jag inte in.

 Dörren förblir stängd. 

Jag ligger utanför dörren i dagar, nätter och månader.

 Men den öppnas inte. 

Var är den snälla familjen? 

Var är alla smekningar, och var är min mat?

Jag hör någon komma och jag reser mig på ostadiga ben.

 Det är pappa, å vad glad jag blir!!!

 Men han ser mig inte,

 och märker mig inte när jag lätt smeker mot hans ben.

 Nu tittar han på mig, men det är något som är fel. 

Han stöter undan mig och fortsätter mot uthuset. 

Han hämtar något och försvinner snabbt,

 fast han hör hur jag jamar så bryr han sig inte om mig.

Jag står kvar ett tag ifall han kommer tillbaka.

 Men jag märker hur trött jag är.

 Hungern sliter i mig,

och jag går sakta tillbaka till min plats utanför dörren.

 Jag lägger mig på den kalla stentrappan.

Snön faller ovanför mig, täcker mer och mer av min kropp.

Jag slumrar till och tänker på sommaren,

 öppna dörrar, smekningar och mat.

 Minns hur barnen lekte och skojade med mig

 och tyckte att jag var världens gulligaste katt.

 Minns hur vänliga alla var.

 Men nu är det kallt och alla människor är borta.

Pappan var så bitter och kall, varför?

Vad har jag gjort som är så fel?

 Jag älskar ju honom, pappa!

Min päls är nu tovig och ena ögat igengrott av var

 efter ett slagsmål med en vildkatt.

 En vildkatt som kanske haft det som jag men som klarat sig.

 Jag spänner öronen en sista gång ifall någon kommer,

 men det är så tyst.

Kylan biter i mig,

 men jag tänker på sommaren och känner mig varm.

 Snön har nu täckt hela mig,

 men jag känner värmen från sommaren.

Jag känner sommarens sol värma min kalla kropp,

 jag ler o minns, och sluter ögonen för evigt...


-OKÄND FÖRFATTARE-

Presentation

Lite fakta om mig.

Hej, Maria heter jag och är en tjej som är glad och gillar humor och änglar i massor.
Pyssel och datorn tar mycket av min tid.
Och framför allt barn. Jag jobbar som barnskötare på förskola på en småbarnsavdelning och jag älskar mitt arbete.
Jag är en änglamamma till min lilla dotter Ida och jag är mamma till min underbara dotter Tilde. Familjen är mitt allt. Här på bloggen så kommer jag att dela med mig av mitt material som jag har i arbetet. Och så kommer det en liten dikt då och då också. Hoppas att ni kommer att trivas här på min blogg. Skriv gärna om ni undrar över något.
Min mail är mariaslekrum@live.se

Rosa bandet

Följ mig på facebook

Följ mig via bloglovin.

bloglovin

Lämna gärna ett tassavtryck.

Google Översätt

Facebook

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Mina små rum.

Inspirationbloggar

Mina nära och kära.

Räkneverk

  • besöksräknarebesöksräknare
  • free counters

Vädret i Njurunda.

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards