Mariaslekrum

Alla inlägg den 7 maj 2009

Av Maria - 7 maj 2009 18:33

Halloj på er!

Ja, det var ett tag sen jag skrev något längre inlägg

om vad som händer här hemma.

Men bättre sent än aldrig.

Har i allafall varit en jobbig vecka

måste jag säga.

Börja veckan med öppning,

fördelen med det är ju att man får gå hem tidigt.

Måndag-Onsdag har det spöregnat så man har ju

varit alldeles blöt fast man haft regnkläder på sig.

För på förskolan har vi varit ute fast det har varit sånt väder

och t om ätit mellis ute varje dag.

Tisdag då stängde jag och

hade migrän så jag vet i vad.

Onsdag så jobbade jag mellantiden och

slutade klockan 16.00 men då skulle vi ha apt- möte

som började klockan 17.15 så jag stannade kvar eftersom vi

fortfarande bara har en bil och Tilde skulle börja på kören

klockan 17.00 så då tyckte jag att det var onödigt att åka hem

och stressa bara. Och även här så fick jag känna av att jag

hade ett huvud. (asså migrän).

På förmiddagen så var jag till tandläkaren och det

var inga problem.

Torsdag öppnade jag ju som sagt, slutade klockan 13.00

och hem och vila faktiskt sen iväg till frissan för både Tilde och jag

skulle dit.

Tilde klippte topparna och jag färgade håret och

ögonbryn och ögonfransar.

Färgade håret svart två dagar före julafton och

den färgen var det inte så mycket kvar av så

nu är det riktigt svart igen. Precis som det skall vara.

Är ju blondin i botten och någon gång kommer

jag att gå tillbaka till det men just nu är det svart

som gäller. Idag har det i allafall varit fint väder och varmt

så det är ju bra.

Imorgon så är jag föräldraledig för jag ska vara på skolan med Tilde,

brukar vara det en gång per termin både jag och L-A så han ska

ha sin dag i slutet av maj.

Vi tycker att det är viktigt att även vara med sitt barn även på skolan

och se hur hon har det där. Och i höstas när jag var där så

var det toppen. Vi hade kul både Tilde och jag.

Lördag så ska vi på barnteater

Ronja rövardotter.

Och jag tycker verkligen inte om den

här sagan av Astrid Lindgren, det är den ända som jag har svårt för.

Och det är för att det är så mycket skrik i den,

de kan ju inte prata utan skriker i varje avsnitt

tycker jag.½Så jag hoppas att teatern inte är likadan.

Och skulle den vara det så är det bara så,

huvudsaken är ju att Tilde tycker det är bra.

På söndag så är det konfirmation för Tildes kusin

Amanda så söndagen är också fullspikad.

jag vet inte om jag skulle ha skrivit något om vädret idag,

att det var fint och varmt.

För nu spöregnar det här.

Men det är väl bättre att det är sånt är väder nu så sommaren blir

så där jättevarm och solig och skön.

Bara så att man längtar ju så förbannat att det skall bli så någon gång.

Nu är det slutsnackat för denna gång.

Ska ut och titta på några favoritbloggar nu,

så höres vi imorgon.

Hare bra.

 

Kram.

//Maria.


Presentation

Lite fakta om mig.

Hej, Maria heter jag och är en tjej som är glad och gillar humor och änglar i massor.
Pyssel och datorn tar mycket av min tid.
Och framför allt barn. Jag jobbar som barnskötare på förskola på en småbarnsavdelning och jag älskar mitt arbete.
Jag är en änglamamma till min lilla dotter Ida och jag är mamma till min underbara dotter Tilde. Familjen är mitt allt. Här på bloggen så kommer jag att dela med mig av mitt material som jag har i arbetet. Och så kommer det en liten dikt då och då också. Hoppas att ni kommer att trivas här på min blogg. Skriv gärna om ni undrar över något.
Min mail är mariaslekrum@live.se

Rosa bandet

Följ mig på facebook

Följ mig via bloglovin.

bloglovin

Lämna gärna ett tassavtryck.

Google Översätt

Facebook

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Mina små rum.

Inspirationbloggar

Mina nära och kära.

Räkneverk

  • besöksräknarebesöksräknare
  • free counters

Vädret i Njurunda.

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards