Mariaslekrum

Alla inlägg under september 2009

Av Maria - 19 september 2009 15:03

  

Av Maria - 19 september 2009 15:02

  

Av Maria - 19 september 2009 15:01

  

Av Maria - 19 september 2009 14:44

    

 

Samlingssång.

Melodi: Vi går över dagstänkta berg fallera.

 

Vi leker, vi sjunger och busar lite grann.

Vi leker runt och spelar högt som bara ungar kan.

Vi är kompisar med alla våra glada röster trall la.

För vi är ju förskolans namn här barn fallera!!

Av Maria - 19 september 2009 14:17

  

 

 En dag syns inga svalor längre på himmelen.

 Det har blivit tyst över taken.

Svalorna har flyttat söderut.

 Mot varmare trakter.

Badbollarna har tömts på luft och myggmedlen behövs inte längre.

Årets sista bukett vildblommor plockas och ställs i sommarvasen.

Som vanligt vissnar de alldeles för snabbt.

 På köksbänken står en korg full med svamp och väntar på att rensas.

Hoppas de går att äta.

Det är dags att ta på en tjock tröja.

Löven på trädet utanför fönstret har börjat gulna och

 de första stormarna rister i trädkronorna.

 Kvällarna är mörka och regnet som faller är kallt.

 Paraplyet och gummistövlarna torkar på en gammal tidning i farstun.

Fönstret i sovrummet står inte längre öppet om natten.

Det har blivit för kallt.

Hösten är här.


  


Av Maria - 18 september 2009 23:37

  

 

Tjena!

 

Äntligen helg och fredag, slutade tidigt idag, 12.30 var helt slut efter

 denna vecka så jag tog en sovpaus på två timmar faktiskt nu på eftermiddagen.

Man har en tidig dag på tre veckor så den är efterlängtad kan jag säga.

 

Haft två inskolningar denna vecka och det har gått jättebra och jag stortrivs på mitt nya jobb,

vilket härligt ställe man har börjat på, härliga barn och personal är det.

 

Har nu sett klart filmen Dirty Dancing och vilken film, tycker den är så bra

och Patrick Swayze är så bra. Och jag kände likadant nu som alla andra gånger jag har sett den

att jag var Baby, man lever in sig själv i rollen.

Synd att en så bra skådespelare har gått bort nu. Jag sörjer honom har alltid tyckt om han.

Jävla sjukdom, kan de inte komma på något mot denna nån gång. Hemskt är det.

 

Fortsättningen av helgen går iallafall i lugnets tecken som tur är för det behöver vi hela familjen.

Nu tänker jag iallafall gå och lägga mig så jag säger gonatt svenska folket och alla ni andra länder som följer mig. har märkt att jag är ute i Europa plus övriga världen också, det är jättekul.

 

Ha det gott och trevlig helg till er.

 

Kram.

//Maria.

  

Av Maria - 18 september 2009 20:53

  

 

Skelettsången.

Melodi: Tio små indianer.

 

Fingerbenen sitter på - handbenen

Handbenen sitter på - armbenen

Armbenen sitter på - skulderbenen

Och så hänger det ihop.

 

Vi rör på benen, vi rör på benen

Vi rör på benen, vi rör på benen

Vi rör på benen, vi rör på benen

Och så hänger det ihop.

 

Tåben sitter på - fotbenen

Fotbenen sitter på - långa benen

Långa benen sitter på - höftbenen

Och så hänger det ihop.

 

Vi rör på benen, vi rör på benen

Vi rör på benen, vi rör på benen

Vi rör på benen, vi rör på benen

Och så hänger det ihop.

 

Näsbenet sitter på - pannbenet

Pannbenet sitter på -  huvudbenet

Huvudbenet sitter på - halsbenen

Och så hänger det ihop.

 

Vi rör på benen, vi rör benen

Vi rör på benen, vi rör på benen

Vi rör på benen, vi rör på benen

Och så hänger det ihop.

Av Maria - 18 september 2009 20:19

* Ha ett rikt kroppsspråk.

* Prata lite.

* Sjung sånger du själv gillar.

* Ge aldrig barnen chans att säga nej. (Vill ni sjunga...?)

* Ha ett varierat tonfall.

* Överdriv gärna.

* Entusiasm, iver, glädje.

* Använd gärna utklädningsrekvisita till pedagogerna.

* En person leder samlingen.

* Mimik.

* Våga vara barnslig.

* Låt inte någon/något störa.

* Samlingen är helig!

Presentation

Lite fakta om mig.

Hej, Maria heter jag och är en tjej som är glad och gillar humor och änglar i massor.
Pyssel och datorn tar mycket av min tid.
Och framför allt barn. Jag jobbar som barnskötare på förskola på en småbarnsavdelning och jag älskar mitt arbete.
Jag är en änglamamma till min lilla dotter Ida och jag är mamma till min underbara dotter Tilde. Familjen är mitt allt. Här på bloggen så kommer jag att dela med mig av mitt material som jag har i arbetet. Och så kommer det en liten dikt då och då också. Hoppas att ni kommer att trivas här på min blogg. Skriv gärna om ni undrar över något.
Min mail är mariaslekrum@live.se

Rosa bandet

Följ mig på facebook

Följ mig via bloglovin.

bloglovin

Lämna gärna ett tassavtryck.

Google Översätt

Facebook

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14
15
16
17
18 19
20
21
22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Mina små rum.

Inspirationbloggar

Mina nära och kära.

Räkneverk

  • besöksräknarebesöksräknare
  • free counters

Vädret i Njurunda.

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards