Mariaslekrum

Alla inlägg den 26 augusti 2009

Av Maria - 26 augusti 2009 19:27

Ta med denna bilden till din blogg…

Det är en symbol för alla barn världen över som lider i det stilla,½de utnyttjade barnens tårar.

Uppmärksamma deras lidande genom att adoptera affischen

till din hemsida eller blogg, som ett sätt att visa sympati.

Hittade denna hos Nena.

Av Maria - 26 augusti 2009 18:35

...är det här och har varit sen mitt på dagen.

Det gör ju inte att jag mår bättre men det är bara att bita ihop,

jag kan ju skryta med att jag har ett huvud iallafall

 för det har känns nu i två veckor.

 Vilken jävla verk asså.

 Har ej sovit mer en tre timmar under de senaste nätterna heller

 så vet inte vad detta ska sluta.

Funderar om det är något man har i kroppen

 eller vad det nu kan vara,

blir inte klok på det iallafall.

Hoppas att det inte regnar imorgon iallafall för Tilde ska

ut och åka båt med sin klass, de har blivit hembjuden till

en klasskompis så de kommer att vara på ön hela dagen.

Sen på fredag ska de ner till Berga för utflykt som de brukar göra

de närmaste dagarna när skolan har börjat.

Så de är där hela dagen så dessa två dagar är de ute i det fria

så hoppas verkligen inte att det regnar.

Tanken är att båda dagarna ska barnen kunna bada de

 som vill då givetvis.

 På fredagen är det också ett tema och

det är sandskulpturer.

Så barnen ska ha med sig hink och spade sen får fantasin styra.

Tror att det kommer att bli jättekul bägge dagarna för Tilde

och de andra iklassen, på fredagen så åker hela skolan ner

till Berga, imorgon så är det bara Tildes klass som åker.

Så nu håller jag tummarna att det inte regnar dessa dagar,

för nu vräker regnet ner just här. 

Ska snart gå och dra något gammalt över mig för

huvudet är absolut inte okej, jag tänker ge det två dagar

till sen är det läkarvård som gäller om det inte har gått över.

Ha en trevlig kväll allihopa, så höres vi imorgon.


Kram.

//Maria.


 

Av Maria - 26 augusti 2009 18:28

Av Maria - 26 augusti 2009 18:27


Presentation

Lite fakta om mig.

Hej, Maria heter jag och är en tjej som är glad och gillar humor och änglar i massor.
Pyssel och datorn tar mycket av min tid.
Och framför allt barn. Jag jobbar som barnskötare på förskola på en småbarnsavdelning och jag älskar mitt arbete.
Jag är en änglamamma till min lilla dotter Ida och jag är mamma till min underbara dotter Tilde. Familjen är mitt allt. Här på bloggen så kommer jag att dela med mig av mitt material som jag har i arbetet. Och så kommer det en liten dikt då och då också. Hoppas att ni kommer att trivas här på min blogg. Skriv gärna om ni undrar över något.
Min mail är mariaslekrum@live.se

Rosa bandet

Följ mig på facebook

Följ mig via bloglovin.

bloglovin

Lämna gärna ett tassavtryck.

Google Översätt

Facebook

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Mina små rum.

Inspirationbloggar

Mina nära och kära.

Räkneverk

  • besöksräknarebesöksräknare
  • free counters

Vädret i Njurunda.

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards