Mariaslekrum

Alla inlägg den 25 augusti 2009

Av Maria - 25 augusti 2009 19:13

Av Maria - 25 augusti 2009 19:05


När hösten nalkas och alla fina färger börjar komma på alla löven då brukar jag gå ut med barnen på förskolan och plocka löv i alla färgerna. De brukar ju hittade gula, röda och orange och bruna lönnlöv. Här kommer några skapande aktiviteter som man kan använda löven till:

* Låt barnen vara med och laminera löven och sätt upp

 på fönstren blir jättefina tavlor.

* Pressa löven. Limma fast dem på färgad kartong,

vitt papper eller på ett målat papper och du har en hösttavla.

* Pressa löven. Lägg löven mellan fliselin (heter det så?) och stryk och du har en annan slags tavla.

Det blir jättefint att också inkludera pressade fröställningar med mera.

* Måla löven med t ex flaskfärg. Använd löven för att trycka med.

Du får lite olika effekt om du målar på nervsidan respektive den släta sidan...

* Sen en annan idé är att man formar ståltråd till en cirkel

 och så trär man på en massa löv tätt (björklöv blir bäst)

 och vips så har man en fin lövkrans att hänga i fönstret.

Den sista idén kommer från Nena och jag tackar så mycket för det.

Jättebra att ni kommer med nya ideér.



Av Maria - 25 augusti 2009 14:23

Av Maria - 25 augusti 2009 14:20

Av Maria - 25 augusti 2009 13:19



Om du vill ha lycka för en timme - ta en tupplur

Om du vill ha lycka för en dag - ge dig ut och fiska

Om du vill ha lycka i ett år - ärv en förmögenhet

Om du vill ha lycka hela livet - hjälp någon annan.


kinesiskt ordspråk.


Presentation

Lite fakta om mig.

Hej, Maria heter jag och är en tjej som är glad och gillar humor och änglar i massor.
Pyssel och datorn tar mycket av min tid.
Och framför allt barn. Jag jobbar som barnskötare på förskola på en småbarnsavdelning och jag älskar mitt arbete.
Jag är en änglamamma till min lilla dotter Ida och jag är mamma till min underbara dotter Tilde. Familjen är mitt allt. Här på bloggen så kommer jag att dela med mig av mitt material som jag har i arbetet. Och så kommer det en liten dikt då och då också. Hoppas att ni kommer att trivas här på min blogg. Skriv gärna om ni undrar över något.
Min mail är mariaslekrum@live.se

Rosa bandet

Följ mig på facebook

Följ mig via bloglovin.

bloglovin

Lämna gärna ett tassavtryck.

Google Översätt

Facebook

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Mina små rum.

Inspirationbloggar

Mina nära och kära.

Räkneverk

  • besöksräknarebesöksräknare
  • free counters

Vädret i Njurunda.

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards