Mariaslekrum

Alla inlägg den 22 augusti 2009

Av Maria - 22 augusti 2009 19:47

-Se dig alltid noga för.

Annars kan du kliva på en del av skogen

som av misstag kommit bort.

 

-Nalle Puh-


Av Maria - 22 augusti 2009 19:30


Du är unik.


Nedvärdera inte ditt eget värde genom att jämföra dig med andra.

Det är på grund av att vi alla är olika som var

och en av oss är så speciell.


Sätt inte dina mål efter vad andra människor tycker är viktigt.

Bara du vet vad som är bäst för dig.


Ta inte för givet, de ting som står ditt hjärta närmast.

Klamra dig fast vid dem,

så som du håller dig fast vid själva livet,

för utan dem är livet meningslöst.


Låt inte ditt liv rinna genom dina fingrar

genom att leva i det förgångna eller för framtiden.


Genom att leva en dag i taget

kommer du att leva alla dagar i ditt liv.


Ge inte upp när du fortfarande har något att ge.

Ingenting är över förrän det ögonblick du slutar att försöka.


Var inte rädd för att medge att du är allt annat än perfekt.

Det är den bräckliga tråd som binder oss alla samman.


Var inte rädd för att ta risker.

Det är genom att våga chansa som vi lär oss bli modiga.


Stäng inte ute kärleken från ditt liv genom att säga

att den är omöjlig att finna.


Det snabbaste sättet att få kärlek är att ge kärlek,

det snabbaste sättet att förlora kärlek är att hålla fast vid den för hårt

och det bästa sättet att behålla kärlek är att ge den vingar.


Avfärda inte dina drömmar.

Att vara utan drömmar är att vara utan hopp,

att vara utan hopp är att vara utan syfte med livet.


Rusa inte så fort genom livet, att du glömmer;

inte bara var du har varit, utan vart du är på väg.


Livet är inte bara ett lopp,

utan en resa som du ska smaka på varje steg längs vägen.


Av: Nancye Sims.

 


Av Maria - 22 augusti 2009 19:21

Lyckorecept.

 

1 kopp vänlighet

2 rågade teskedar förståelse

4 tsk tid och tålamod

1 nypa varm personlighet

1 stänk humor

Mät orden noga

Tillsätt den rågade förståelsen:

Använd gott om tid och glöm ej tålamodet

Blandas på eld med den varma personligheten,

 men får ej kokas.

Håll temperaturen låg och ha alltid humor till hands.

 Smaksätt med livets krydda och servera i individuella portioner.

 


Av Maria - 22 augusti 2009 19:18

Jag möter din blick för en kort stund

 Jag ser sorgen Du ler,

 men vad hjälper det?

Ögonen befinner sig i sorgens landskap.

 Eller om det är förtvivlan

 Du kämpar hårt för att dölja känslorna

 Vägrar att låta någon se tårarna

 Men jag förstår din sorg

 Jag har ju varit där jag också

 Jag vill inte trösta dig för det hjälper dig inte

 Det du behöver är tid att gråta

Sorgen kräver utrymme

 Den tar plats och den måste få finnas i ditt liv

 När tiden är mogen kommer du åter att le

 men på ett ärligare sätt... 


Av: okänd.

Av Maria - 22 augusti 2009 18:55


Du ska inte hålla en fågel

den vill lyftas av vinden fri

himmelens vilda strömmar

är den famn den vill vila i.


Du kan älska den fågeln och önska

att den flyger förbi någon gång

och sjunger till markens grönska

och dej en jublande sång.


Du får inte låsa din dörr

när din älskade längtar ut

man måste ha luft under vingarna

annars tar kärleken slut.


Av: Okänd.


Av Maria - 22 augusti 2009 18:51


En tår kan säga mycket

det kan vara av glädje

det kan vara av sorg

det kan vara av vemod

 och lite svårt att sätta fingret på

men det kan var befriande att fälla en tår.


Presentation

Lite fakta om mig.

Hej, Maria heter jag och är en tjej som är glad och gillar humor och änglar i massor.
Pyssel och datorn tar mycket av min tid.
Och framför allt barn. Jag jobbar som barnskötare på förskola på en småbarnsavdelning och jag älskar mitt arbete.
Jag är en änglamamma till min lilla dotter Ida och jag är mamma till min underbara dotter Tilde. Familjen är mitt allt. Här på bloggen så kommer jag att dela med mig av mitt material som jag har i arbetet. Och så kommer det en liten dikt då och då också. Hoppas att ni kommer att trivas här på min blogg. Skriv gärna om ni undrar över något.
Min mail är mariaslekrum@live.se

Rosa bandet

Följ mig på facebook

Följ mig via bloglovin.

bloglovin

Lämna gärna ett tassavtryck.

Google Översätt

Facebook

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Mina små rum.

Inspirationbloggar

Mina nära och kära.

Räkneverk

  • besöksräknarebesöksräknare
  • free counters

Vädret i Njurunda.

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards