Mariaslekrum

Alla inlägg den 21 augusti 2009

Av Maria - 21 augusti 2009 22:25

Kram.

//Maria.

P.s Observera bilden kommer från Vicke,

han finns i min länklista om ni vill titta in till honom.

Av Maria - 21 augusti 2009 22:15

...och då har jag lovat att jag kör igång med sånger,

pyssel,lekar och rim och ramsor igen m.m

Och det har jag själv längtat till ska jag säga,

det är ju därför som jag egentligen har den här bloggen.

Men jag behövde lite ledigt från jobbet eftersom jag jobbar

med detta varje dag.

Så nu senast måndag kommer jag att börja med hösten.

Hoppas ni hänger med mig i höstmörkret nu.

Och ni får gärna komma med tips och ideér på sånger

och pyssel m.m

Bara fråga om ni undrar över något som ni vill ha

till exempel.

Så nu önskar jag alla en trevlig höst så kör vi.

Kramar till er alla.

//Maria.


Av Maria - 21 augusti 2009 22:07

I skogen gömmer sig väsen vi bara ser ibland...

Av Maria - 21 augusti 2009 20:39

En man ligger på sjukhus med magproblem,

 när han plötsligt får diarré och skiter i sängen.

Han skäms och får panik,

viker ihop lakanet och slänger

ut det genom fönstret.

Lakanet hamnar på en A-lagare som går förbi.

 A-lagaren brottas med lakanet ett tag och bajset rinner ut.

Då kommer en annan man förbi och frågar vad han gör.

 A-lagaren svarar:

 -Du kommer inte att tro mig men jag tror

 jag har just bankat skiten ur ett spöke.

Av Maria - 21 augusti 2009 20:33

Fyra maskar placerades i fyra olika glasburkar.

 Den första masken låg i alkohol.

 Den andra masken låg i en burk fylld med cigarettrök.

 Den tredje masken låg i en burk fylld med sperma.

 Den fjärde låg i en burk fylld med smuts och lera.

 Efter en dag blev resultatet:

Den alkoholindränkte masken: Död

Masken i cigarettröken: Död 

Masken i sperman: Död 

Masken i smuts och jord levde.


 Sensmoralen: Så länge du röker,

 dricker och har sex får du inte mask!!!!

Av Maria - 21 augusti 2009 16:01


Ta hand om honom så länge...

 

Jag vill för en stund låna er ett av mina barn, sade han.

Det kan vara för fem eller sju år eller tjugotvå eller tre.

Men vill ni tills jag kallar honom tillbaka, ta hand om honom åt mig?

Han för med sig behag för att glädja er, och skulle hans vistelse bli

kort så skall ni ha de vackra minnena av honom som tröst i er sorg.

Jag kan inte lova att han skall stanna kvar eftersom alla från

jorden återvänder.


Men det finns lärdomar där nere jag vill att detta barn skall lära sig.

Jag har letat över vida världen i mitt sökande efter sanna lärare,

och ifrån det myller som trängs på livets smala väg har jag utvalt er.

Vill ni då ge honom all er kärlek och inte tycka att mödan

är förgäves, inte heller hata mig när jag kommer och kallar

för att ta honom tillbaka igen.


Jag tyckte att jag hörde dem säga "Herre, ske din vilja,

för all den glädje ditt barn skall föra med sig

skall vi löpa sorgens risk."

Vi skall skydda honom med ömhet,

vi skall älska honom medan vi kan

och för evigt vara tacksamma för den lycka vi känt.

Men skulle änglarna kalla tillbaka honom

mycket tidigare än vi planerat, så skall vi

tappert möta den bittra sorg som kommer

och försöka förstå.


~Okänd~

Av Maria - 21 augusti 2009 15:51


Bortom överlevnad.


Du kan gråta varje dag över att hon är borta. 

Eller du kan le för att hon har levt. 

Du kan sluta dina ögon och be att hon kommer tillbaks. 

Eller du kan öppna dina ögon och gråta över att hon lämnade dig. 

Ditt hjärta kan vara tomt för att du inte kan se henne. 

Eller det kan vara fullt av den kärlek du kände. 

Glädjen över att du har känt henne. 

Du kan vända dig från morgondagen och sörja gårdagen. 

Eller du kan vara lycklig imorgon för att hon var en del av ditt liv igår. 

Du kan komma ihåg henne med ledsamhet att hon är borta. 

Eller du kan ära hennes minne och låta det leva vidare. 

Du kan gråta, stänga din själ, vara tom och vända ryggen mot livet. 

Eller du kan göra det hon ville - Le, öppna dina ögon, älska och gå vidare. 


Okänd författare.

Av Maria - 21 augusti 2009 15:30


Majonnäsburken och två koppar kaffe.


När saker och ting i Ditt liv nästan har blivit för mycket för Dig

 att hantera, när dygnets 24 timmar inte känns nog,

 kom ihåg majonnäsburken och två koppar kaffe:


En professor stod inför sina filosofistudenter med några föremål

på bordet framför sig.

När lektionen började lyfte han under tystnad upp en mycket

stor och tom majonäsburk av glas och började fylla den

upp till kanten med golfbollar.

 Han frågade sedan sina studenter om burken var full.

Studenterna samtyckte till att den var det.

 

Då lyfte professorn upp en ask med småsten och hällde dem i burken.

Han skakade den lätt.

Småstenarna rullade ner i tomrummen mellan golfbollarna.

Återigen frågade han studenterna om burken var full.

De höll med om att den var det.

 

Därefter lyfte professorn upp en ask med sand

och hällde sanden i burken.

Sanden fyllde upp resten av tomrummen.

Han frågade ännu en gång om burken var full.

Återigen svarade studenterna med ett enhälligt 'ja'.

 

Då lyfte professorn fram två koppar kaffe som stått

under bordet och hällde hela deras innehåll i burken,

 vilket effektivt fyllde upp det återstående tomrum

som kunde finnas kvar mellan sandkornen.

Studenterna skrattade.

 

Nu, sa professorn medan skratten klingade ut,

vill jag att ni tänker er att den här burken representerar ert liv.

 

Golfbollarna representerar de viktiga sakerna som familj, barn,

hälsa och annat som ligger passionerat i ert hjärta.

 

Sådant som - om allt annat gick förlorat och bara dessa saker

återstod - ändå skulle uppfylla och berika ert liv.

 

Småstenarna representerar andra saker som betyder något,

som hem, jobb och bil.

 

Sanden representerar allt annat - småsakerna.

 

Om ni lägger sanden i burken först, fortsatte professorn,

 går det inte att få plats med golfbollarna eller småstenen.

 

Samma sak är det med livet.

 

Om du lägger all tid och energi på småsaker

finns det inte plats för det som är viktigt för dig.

 

Så, var uppmärksam på det som är oumbärligt

 för din lycka och förnöjsamhet.

 

Umgås med dina barn.

 

Ta med din partner ut på middag.

 

 Ägna en omgång till, åt det som gör dig passionerad.

 

Tids nog kan du städa huset och annat som är mindre viktigt.

 

Ta hand om 'golfbollarna' först - sakerna som verkligen betyder något.

 

Återställ det som är viktigast i ditt liv.

 

 Resten är bara sand.

 

En av studenterna räckte upp sin hand

och frågade vad kaffet representerar.

 

Professorn log och sade, jag är glad att du frågar.

 

Kaffet finns med för att visa er att hur fullt och pressat

ert liv än känns,

så finns det alltid plats för en fika med en vän.

 

Betrakta denna berättelse och ta den till dej.

Skicka den gärna vidare till en vän eller nära anhörig

 som betyder mycket för dej.

Presentation

Lite fakta om mig.

Hej, Maria heter jag och är en tjej som är glad och gillar humor och änglar i massor.
Pyssel och datorn tar mycket av min tid.
Och framför allt barn. Jag jobbar som barnskötare på förskola på en småbarnsavdelning och jag älskar mitt arbete.
Jag är en änglamamma till min lilla dotter Ida och jag är mamma till min underbara dotter Tilde. Familjen är mitt allt. Här på bloggen så kommer jag att dela med mig av mitt material som jag har i arbetet. Och så kommer det en liten dikt då och då också. Hoppas att ni kommer att trivas här på min blogg. Skriv gärna om ni undrar över något.
Min mail är mariaslekrum@live.se

Rosa bandet

Följ mig på facebook

Följ mig via bloglovin.

bloglovin

Lämna gärna ett tassavtryck.

Google Översätt

Facebook

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Mina små rum.

Inspirationbloggar

Mina nära och kära.

Räkneverk

  • besöksräknarebesöksräknare
  • free counters

Vädret i Njurunda.

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards