Mariaslekrum

Alla inlägg den 20 augusti 2009

Av Maria - 20 augusti 2009 23:36

 

Tjena på er!

Dagen har varit lugn, tänker inte prata om min värk idag men

kan ju säga att den är här hos mig.

Och jag är så stolt över min systerdotter som har

varit på anställningsintervju idag på

Sundsvalls tidning som fotograf på

ST Unga.

Och hon fick det direkt och

jag är ju inte förvånad över det,

 hade blivit mer förvånad om

hon inte hade fått det.

MEN NU FICK HON DET.

Samtidigt så pluggar hon ju också

och samtidigt så kör och tävlar hon i cross

och enduro.

Vilken tur att vi tipsade syrran om detta för två veckor sen

för nu har hon en fot inne i detta yrke.

Jag är så glad, så jag säger bara ett stort

GRATTIS TINA.

Nu kallar sängen sov gott.


Kram.

//Maria. 





Av Maria - 20 augusti 2009 22:53

Färgerna på blommorna vad betyder de? 

Rosa: Jag är förälskad och trogen.

Röda: Jag längtar efter dig.

Orange: Jag är din vän.

Mörkröda: Jag väntar på dig.

Lila: Jag önskar dig all lycka.

Blå: Jag är dig trogen intill döden.

Gula: Du är solen i mitt liv.

Vita: Jag tror på din ärlighet och oskuld.

Bukett röda, vita, blå blommor: Detta är ett frieri.


Av Maria - 20 augusti 2009 22:43



En: Du är allt för mig.

Två: Jag vill resa bort med dig.

Tre: Jag vill träffa dig igen.

Fyra: Jag högaktar och tackar dig.

Fem: Jag vill göra allt för dig.

Sex: Jag tror inte på dina löften

Sju: Jag älskar dig.

Åtta: Jag är din intll döden.

Nio: Jag vill vara ensam med dig.

Tio: Vill du bli min hustru / man.

Av Maria - 20 augusti 2009 22:23


Namn på våra BRÖLLOPSDAGAR.

 1 år = Bomullsbröllop

2 år = Pappersbröllop

3 år = Läderbröllop

4 år = Blomsterbröllop

5 år = Träbröllop

6 år = Sockerbröllop

7 år = Yllebröllop

8 år = Gummibröllop

9 år = Linnebröllop

10 år = Tennbröllop

11 år = Stålbröllop

12 år = Sidenbröllop

13 år = Spetsbröllop

14 år = Elfenbensbröllop

15 år = Kristallbröllop

20 år = Proslinsbröllop

25 år = Silverbröllop

30 år = Pärlbröllop

35 år = Korallbröllop

40 år = Rubinbröllop

45 år = Safirbröllop

50 år = Guldbröllop

55 år = Smaragdbröllop

60 år = Diamantbröllop

65 år = Krondiamantbröllop

70 år = Järnbröllop


Av Maria - 20 augusti 2009 20:39

Stämningen i hönsgården var uppåt värre.

 Alla hönsen kacklade av förtjusning för det skulle komma en ung,

 viril tupp och ersätta den gamle, utslitne kraken.

 Den gamle gick omkring lite smådeppad och filosoferade

över livets allmänna jävlighet.

Men han var inte slut än, så lätt skulle han inte knuffas åt sidan.

 Så när bonden öppnade dörren till hönsgården

 och släppte in den nye tuppen,

 trängde sig veteranen fram mellan de fnittrande pullorna

 och satte första delen av sin plan i verket:

 - Välkommen, käre kollega.

 Det skall bli skönt för mig som är lite till åren kommen

 att få lägga av med de ansträngande plikterna.

 Det finns många små rara höns här och jag är säker på

att du kommer att trivas.

 Lycka till och ha det så bra!

 Och den nye, unge tuppen hade det verkligen bra.

 Hönsen stod i kö för att låta honom ge dom sin kur

och alla vinglade dom på ostadiga ben tillbaka

till sina reden skrockande när de provat vad han förmådde.

 Men efter några dagar tog den gamle sin efterträdare avsides och sa: - Hönsen retar mig för att jag gav upp min ställning

som hönsgårdens herre så lätt.

 Så bara för syns skull vill jag att du besegrar mig i en kamp.

Sen kan du med all rätt betrakta dig som kung här

 och jag kan dra mig tillbaka i lugn och ro.

 Är du med på att springa tjugo varv runt hönshuset?

 - Kör i vind, sa den unge tuppen.

 Det ska bli en lätt match.

 Men till hans stora förtvivlan kom han på efterkälken

 redan under första varvet

 och efter tre varv hade den gamle tuppen dragit ifrån ytterligare.

 Den unge tuppen bjöd verkligen till,

 han sprang allt vad han förmådde och svetten lackade

 från både kam och sporrar, men det hjälpte inte.

 Den gamle tuppen behöll försprånget.

Så small plötsligt ett gevärsskott och den unge tuppen

 föll stendöd till marken i ett moln av damm.

 - Jädrar i snuset, sa bonden till bondmoran,

 om jag köper någon mer tupp av Lundberg.

 Det här är den tredje på en månad som är homofil

 och bara intresserar sig för min gamla tupp..!

 


Av Maria - 20 augusti 2009 20:02

Förr var det värsta en maska på strumpan 

nu räcker det inte att fettsuga rumpan,

ha kuddar i brösten utav silikon, 

se upptagen ut och ha mobiltelefon.

 

Och hålla in magen och strama åt hakan 

och lyckas på jobbet och låta bli kakan

och gymping och friskvård och lycka med sprit

och fult är att vara blekfet och vit.


Så lysrör med UVA och brun utan sol

och rakade ben om du tänkt bära kjol.

Är detta tillvarons mening och mål?

Jag önskar det räckte med vatten och tvål.


  Okänd.


Av Maria - 20 augusti 2009 19:39


Ett mjukt hjärta är ett svagt hjärta.

Vänskapen finns i hjärterummet men talar om att läkedom kan ta tid.

Ett mjukt hjärta är ett starkt hjärta.

Förlåtelsen strömmar med blodsvärmen

och talar om att du får den om du vill.

Ett mjukt hjärta lever vidare immun mot hårdheten

runtomkring med sårbarhet och helande kraft i ett.

Vännen......ta gärna med vänskapsrosen till din sida

,,,,för den vidare,,,,


Av Maria - 20 augusti 2009 19:32



En ängel är någon som tror på dig.

Tror på det du önskar, dina drömmar, din intelligens.

En ängel är som en bestämd avsikt som finns inom dig.


 En ängel får dig att känna att inget är omöjligt.

Det finns så många möjligheter för dig i livet,

då finns din ängel vid din sida viskande, ge inte upp.


 Änglen påminner dig om att inte gömma dina innersta drömmar,

 djupt inom dig, omöjliga att nå.

 En ängel visar dig kraften att göra dem verkliga.

 Den inre kraften du behöver för vara den du är.


Presentation

Lite fakta om mig.

Hej, Maria heter jag och är en tjej som är glad och gillar humor och änglar i massor.
Pyssel och datorn tar mycket av min tid.
Och framför allt barn. Jag jobbar som barnskötare på förskola på en småbarnsavdelning och jag älskar mitt arbete.
Jag är en änglamamma till min lilla dotter Ida och jag är mamma till min underbara dotter Tilde. Familjen är mitt allt. Här på bloggen så kommer jag att dela med mig av mitt material som jag har i arbetet. Och så kommer det en liten dikt då och då också. Hoppas att ni kommer att trivas här på min blogg. Skriv gärna om ni undrar över något.
Min mail är mariaslekrum@live.se

Rosa bandet

Följ mig på facebook

Följ mig via bloglovin.

bloglovin

Lämna gärna ett tassavtryck.

Google Översätt

Facebook

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Mina små rum.

Inspirationbloggar

Mina nära och kära.

Räkneverk

  • besöksräknarebesöksräknare
  • free counters

Vädret i Njurunda.

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards