Mariaslekrum

Alla inlägg den 19 augusti 2009

Av Maria - 19 augusti 2009 23:50

 


Jag gav dig livet, men jag kan inte leva det åt dig. 

Jag kan lära ut saker, men jag kan inte lära dig det. 

Jag kan ge dig anvisningar men jag kan inte finnas till hands

för att leda dig. 


Jag kan ge dig frihet men jag kan inte räkna mig något till godo för detta. 

Jag kan ta dig till kyrkan men jag kan inte ge dig tro. 

Jag kan lära dig att skilja på rätt och fel men jag kan inte ta dina beslut. 

Jag kan köpa användbara kläder åt dig men jag kan

inte ge dig en god innersida.


Jag kan ge dig råd men jag kan inte bestämma åt dig. 

Jag kan ge dig min kärlek men jag kan inte tvinga den på dig. 

Jag kan lära dig att dela med dig men jag kan inte göra dig osjälvisk. 

Jag kan lära dig respekt men jag kan inte tvinga dig att hedra någon. 

Jag kan ge dig råd om vänskap men jag kan inte välja vänner åt dig. 

Jag kan ge dig råd om sex men jag kan inte hålla dig renhjärtad. 

Jag kan berätta om livets villkor för dig men jag kan

inte bygga upp ditt rykte. 

Jag kan berätta om starka drycker för dig men jag kan

inte säga "nej" åt dig. 

Jag kan varna dig för droger men jag kan inte hindra dig

från att använda dem. 

Jag kan lyssna på dina högtflygande planer

men jag kan inte nå dem åt dig.


Jag kan lära dig om vänlighet men jag kan inte tvinga dig att vara vänlig. 

Jag kan varna dig för synd men jag kan inte göra dig syndfri. 

Jag kan be för dig men jag kan inte få dig att gå Guds vägar. 

Jag kan lära dig hur man ska leva men jag kan inte ge dig evigt liv. 

Jag kan älska dig med en villkorslös kärlek under

hela mitt liv ... och det ska jag.

Av Maria - 19 augusti 2009 23:41

 


"En ängel vakar över mig, 

Leder mig rätt på min väg. 

Visar mig var styrkan finns 

Puffar mig framåt när det känns stopp 

jag orkar ej mer. 


Men du vackra ängel finns vid min sida då, 

säjer så klokt: 

Kom jag visar vägen. 

Du tänder ett ljus när mörkret känns tungt. 

Du lyser upp min värld, 

Leder mig rätt när jag famlar 

Tack för att du finns."

Av Maria - 19 augusti 2009 23:20


Det går en ängel kring vårt hus

han bär på två förgyllda ljus.

Han har en bok uti sin hand

nu somna vi i Jesu namn.

- Ur Astrid Lindgrens Kajsa Kavat-

Av Maria - 19 augusti 2009 23:07


För mig betyder änglar tröst, godhet, beskydd och skönhet.

De står för något fint!

Änglar finns!

Två resande änglar kom till en rik familj  för att övernatta.

Familjen var hänsynslös och de fick inte sova i ett gästrum.

Istället placerades de i ett rum i en kall källare.

När de skulle lägga sig såg den äldre ängeln ett hål i väggen ½och lagade det.

Då frågade den yngre ängeln varför hon lagade hålet.

Hon svarade: "Saker är inte alltid sådana som man tror."

Nästa  natt övernattade de i ett fattigt hus.

Den snälla husvärden delade sin middag med dem

och de fick sova i deras sängar för att vila sig ordentligt.

När de vaknade nästa dag såg de husvärden och hans fru gråtande.

Deras enda ko låg döende på ängen.

Den yngre ängeln var verkligen arg och frågade den äldre

hur hon kunde tillåta att någonting sådant kunde hända.

"Den elaka husvärden hade allting och du hjälpte honom ändå.

Trots att den andre hade väldigt lite, delade han det

med oss och du tillät att hans enda ko dör".

Den äldre ängeln svarade:

"Saker är inte alltid sådana som man tror.

" När vi var i den kalla källaren såg jag att det fanns guld i

det hålet så jag lagade det för att han inte skulle kunna hitta guldet,

eftersom han var så girig.

Förra natten när vi sov i det fattiga huset kom dödens ängel

för att hämta husvärdens fru, så jag gav honom  kon istället".

"Saker är inte alltid sådana som man tror".

Någon gång händer det saker som man är olycklig över.

Tro att varje sådan händelse är till din fördel.

Med tiden kommer du att få veta...

Några människor kommer snabbt in i våra  liv

och snabbt försvinner ur våra liv.

 Några människor blir våra  vänner och stannar länge i våra liv.

De lämnar vackra spår i våra  hjärtan.

Vi blir aldrig mera som vi varit, eftersom vi lärde känna en god  vän!

Igår är historia.

Imorgon är en  gåta.

Idag är en gåva och det är därför det kallas present.

Lev och njut i varje ögonblick!


Ta den lilla ängeln och var rädd om den.

Han vaktar över dig.

Du är en speciell ängel som du kan skicka vidare

och önska dig något.

Just nu är;

någon väldigt  stolt över dig

någon tänker på dig

någon saknar  dig

någon vill prata med dig

någon vill att du inte har problem

någon är tacksam för din hjälp

någon vill hålla din hand

någon vill se dig lycklig

någon vill ge dig en present

någon älskar dig

någon beundrar din styrka

någon behöver din axel

någon behöver att du

skickar den här ängeln

till honom/henne.

Ensam är du aldrig.

Allt vad du ger ut får du dubbelt igen, så ge kärlek till andra

och du får kärlek igen.


Av Maria - 19 augusti 2009 23:02


En man på gatan pekade upp mot himlen och ropade

"Se en Ängel!!"

De förbipasserande skrattade åt honom och sa.

" Det är bara moln,din idiot"

Tänk så underbart det vore att se änglar där andra bara ser moln,

och så sorgligt att bara se moln där änglar finns.

 


Av Maria - 19 augusti 2009 20:32

Av Maria - 19 augusti 2009 20:24


“ glädje och sorg

går omlott hela livet

musik ger feeling

i både dur och moll.

Glädje och sorg

följas åt hela tiden

musik ger healing

för din sårade själ.


Av: Gunilla Karlsson.

Av Maria - 19 augusti 2009 20:10


Jag tror vad jag vill

Jag hör vad jag vill

Jag känner vad jag vill

Ingen kan säga att det är rätt eller fel

Jag tror ju det

Jag hör ju det

Jag känner ju det

Så säg inte till mig att det är fel

Det vet inte du

Det vet ingen som lever här och nu

Svaret får vi så småningom

Då vet vi vem som hade rätt eller fel.


Av: Gunilla Karlsson.

Presentation

Lite fakta om mig.

Hej, Maria heter jag och är en tjej som är glad och gillar humor och änglar i massor.
Pyssel och datorn tar mycket av min tid.
Och framför allt barn. Jag jobbar som barnskötare på förskola på en småbarnsavdelning och jag älskar mitt arbete.
Jag är en änglamamma till min lilla dotter Ida och jag är mamma till min underbara dotter Tilde. Familjen är mitt allt. Här på bloggen så kommer jag att dela med mig av mitt material som jag har i arbetet. Och så kommer det en liten dikt då och då också. Hoppas att ni kommer att trivas här på min blogg. Skriv gärna om ni undrar över något.
Min mail är mariaslekrum@live.se

Rosa bandet

Följ mig på facebook

Följ mig via bloglovin.

bloglovin

Lämna gärna ett tassavtryck.

Google Översätt

Facebook

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Mina små rum.

Inspirationbloggar

Mina nära och kära.

Räkneverk

  • besöksräknarebesöksräknare
  • free counters

Vädret i Njurunda.

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards