Mariaslekrum

Alla inlägg den 18 augusti 2009

Av Maria - 18 augusti 2009 23:37

Av Maria - 18 augusti 2009 23:31


SLÄPP DINA GAMLA SORGER.

Undan tryckt sorg leder obönhörligen till negativitet och bitterhet.

Ofta är detta också orsaken till återkommande ilska.

VAR TACKSAM.

Tänk på allt du har att vara tacksam över.

Jag vet att det finns där.

För om det inte funnits hade du inte levat idag.

Där tacksamheten bor får inte negativiteten

och depresiviteten plats.

RÄKNA DE LJUSA STUNDERNA.

Varje dag händer något som är bra för dig och dina nära.

Tänk på det en stund innan du somnar.

Den sinnesstämning du somnar i vaknar du också i!

VAR NÄRVARANDE I NUET.

Lever du tre veckor eller två månader fram?

Lever du i det förgångna och ältar det?

Det är ett tecken på att du låter ditt liv passera dig

utan att du egentligen lever det och är medskapare.

Försök att ta in nuet,

genom det kan du påverka dina känlor mer och din upplevelse av livet.

IFRÅGASÄTT DINA NEGATIVA TANKAR.

När du är negativ, orolig hatisk eller nedstämd

så fråga dig själv om dina tankar verkligen stämmer?!

Om de inte gör det fråga dig själv varför du låter dessa styra ditt liv?

Kanske är det tags att försöka skapa nya tankar

som bättre stämmer överens med verkligheten?

ÄNDRA PÅ DET SOM INTE FUNGERAR.

Vad stör du dig på? Sluta klaga och ändra på det.

Det är du som styr ditt liv!

SE FRAMTIDEN AN.

Är du väldigt olycklig nu kanske detta som står här ovan

verkar som ett hån.

Minns att det du upplever nu inte är för evigt.

Livet ändrar sig hela tiden och din situation kommer

att förändras så småning om.

Till dess har du en uppgift i att finna de små ljusa stunderna

som håller dig uppe tills du är där eller också

att finna någon som kan hjälpa dig om det känns svårt!


Av Maria - 18 augusti 2009 21:15

Tjingeling!

Idag har det inte hänt så mycket mer än att jag vakna med huvudvärk

och är alldeles ding tycker jag.

Vet inte vad det är med mitt huvud nu, men en jädrans värk är det.


Har beställt lite ur Ellos idag och ska beställa lite mer

imorgon man måste ju passa på när man har både 30%

och 40% att utnjyttna.Im

orgon hoppas jag att jag vaknar utan värk iallafall.

Men jag måste tala om en sak som min dotter sa igår.

Vi var ju som sagt på sjukhuset på ögon och vi går och anmäler

oss i receptionen och jag lämnar fram patientbrickan på Tilde

och så vill hon ha mitt leg och det får hon ju,

kastar ett öga på det och sen får jag tillbaks det.

Sen vill hon ha mitt telefonnummer

så dom kan nå mig på dagen med så

de får mitt mobilnummer och sen så frågar hon vad

jag heter och jag säger Maria

och sen frågar hon vem jag är.

Mamma säger jag.

Hon i luckan skriver ner det samtidigt som

- Tilde säger: Vem skulle hon annars vara?

Då säger hon i luckan att det behöver inte vara mamma

eller pappa som är med det kan vara mormor eller farmor också.

Tilde säger: Ser hon så gammal ut? Tycker inte jag.

Hon i luckan säger: Nä, men det kan vara så ibland

och ibland kan det vara en syster eller bror som är med.

Och jag höll på och skratta ihjäl mig inombords för hon kunde ju

inte säga något annat så då drog hon till med syster och bror istället.

Jag är så stolt över min dotter, och när de frågar så

dumt så fick de svar på tal där.

Och en sak till, min dotter tycker inte jag är gammal ju,

det är ett plus i kanten kan jag säga.

Barn är helt underbara, vad skulle världen vara utan barn.

Jo, värdelöst, skulle det vara.

Så tack för att det finns barn.

Detta var så roligt så jag bara måste få dela med mig av.

Sov gott.


Kram.

//Maria.


Av Maria - 18 augusti 2009 21:12

  


Man kan inte annat än respektera någon som kan stava till tisdag,

även om han inte stavar det rätt.


-Nalle Puh-



Av Maria - 18 augusti 2009 19:47

 

Av Maria - 18 augusti 2009 19:15

 


Tjena på er alla!


Jag har varit lite ur gängorna om man säger så

och har inte återhämtat mig riktigt än.


Gårdagen började som sagt tidigt, Tilde och jag skulle

vara på sjukhuset klockan 8.45 för att kolla

hennes syn.

Och de kollade och mäte och hon fick droppar i ögonen,

synen på vänstra ögat hade blivit lite sämre men dock så lite

att det behövdes inge nya glasögon just nu.

Blir det värre så skulle vi höra av hos igen,

annars så blir hon kallad innan årsskiftet för en ny koll.

Jag frågade åter varför det blir sämre

och de säger att de är att så länge hon växer

så kommer synen att bli sämre,

när hon slutar växa så kommer synen att stabiliseras igen.

Bara hoppas på det, jag är en orolig mamma när det gäller mina barn.


Sen så mitt på dgaen så skulle Texas in för klippning men de ringde på söndagkväll och frågade om det gick bra med en ny tid på torsdag

för hon som skulle klippa var sjuk så då sköt vi upp det,

hoppas att det blir av nu på torsdag för han behöver verkligen klippas nu.


Se från klockan 16.45 så skulle vi stå i kiosken på Dyket

så vi får ju hjälpa till eftersom Tilde är med i

simgruppen så då får föräldrarna

hjälpa till med en dag på sommaren.

Men eftersom jag hade så ont i huvudet så tyckte

L-A att jag skulle vara hemma och Tilde med så for han själv,

men det ville inte Tilde hon hade väntat sig bad också

men det var ju svinkallt ute igår.

Men hon gav sig inte hon skulle med och så vart det också

och jag blev hemma själv och Texas också förstås.


När de kommer dit är det helt tomt på folk,

nyckeln skulle finnas där men det fanns ingen där

så de åkte bort till Ok och hämtade den där.


När de kom tillbaks så öpnade de kiosken

och tänkte vänta ett tag för att se om det dök upp något folk.

Den enda som dök upp var en som jobbar på badhuset och hon hade ringt under dagen men inte fått tag i oss hemma. Och det är inte konstigt

att hon inte fick det har varit utan telefon sen i fredags det är någon

kabel är inne hos oss som inte är som den ska så L-A

ska kolla upp det imorgon.

Men iallafal så hade vi inte behövt stå där överhuvud taget eftersom det inte var något fint väder och varmt igår.

Så de låste kiosken och spelade lite minigolf för Tilde älskar det och vi med för den delen men det var för Tildes skull som L-A spelade igår.


Men han ifrågasatte ju varför hon inte hade ringt på mobilen,

men mobilnummret fanns i datorn som är inlämnat för den vart ju rökskadad i branden som skedde på badhuset förra veckan.


Så det vart en myskväll med Csi NY istället.


Dagens rapport kommer senare hoppas jag,

annars imorgon.


Kram.

//Maria.

Presentation

Lite fakta om mig.

Hej, Maria heter jag och är en tjej som är glad och gillar humor och änglar i massor.
Pyssel och datorn tar mycket av min tid.
Och framför allt barn. Jag jobbar som barnskötare på förskola på en småbarnsavdelning och jag älskar mitt arbete.
Jag är en änglamamma till min lilla dotter Ida och jag är mamma till min underbara dotter Tilde. Familjen är mitt allt. Här på bloggen så kommer jag att dela med mig av mitt material som jag har i arbetet. Och så kommer det en liten dikt då och då också. Hoppas att ni kommer att trivas här på min blogg. Skriv gärna om ni undrar över något.
Min mail är mariaslekrum@live.se

Rosa bandet

Följ mig på facebook

Följ mig via bloglovin.

bloglovin

Lämna gärna ett tassavtryck.

Google Översätt

Facebook

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Mina små rum.

Inspirationbloggar

Mina nära och kära.

Räkneverk

  • besöksräknarebesöksräknare
  • free counters

Vädret i Njurunda.

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards