Mariaslekrum

Alla inlägg den 7 augusti 2009

Av Maria - 7 augusti 2009 17:26


Livet är skönhet, uppskatta det.

Livet är en dröm, inse det.

Livet är en utmaning, möt den.

Livet är en plikt, fullfölj den.

Livet är en lek, lek det.

Livet är en sorg, känn det.

Livet är en sång, sjung den.

Livet är en kamp, acceptera det.

Livet är ett äventyr, riskera det.

Livet är lycka, gör det till det.

Livet är ett pussel, lägg det.

Livet är möjligheter, anta det.

Livet är en mission, fullfölj den.

Livet är livet, lev det fullt ut.


Av: Okänd .


Av Maria - 7 augusti 2009 16:10

Hur skönt är det på en skala egentligen??

Hur mycket njuter man inte på en skala egentligen??

Hur bra mår man inte på en skala egentligen??

Det är ju bara så jääävla skönt

att sommaren fortfarande är här.

Har suttit i två dagar i solen och bara slappat

och det är så härligt som om inte det vore nog

så får man en härlig brun färg (förhoppningsvis).

Mina ben verkar inga strålar ta på.

Kan inte bli vitare, jag kommer nog aldrig att förstå varför heller.

Att jag inte blir brun på benen,

de är ju lika bar som ansiktet och armarna t.ex

men icke sa nicke finns inte ens

en lite brun fläck ens.

Men sola ska jag fortsätta med vare sig jag blir brun om benen eller inte.

Får gå med mina vita ben så det så,

jag kan inte rå för det.

Idag har vi varit på utflykt i denna värme i skogen

och jag höll på bli uppäten av myggen.

Men hellre jag en Tilde, det brukar vara hon som blir utsatt, men idag var mitt blod godare tydligen.

Vi var till Björngrottan som jag berättade om igår att vi skulle leta efter och efter mycket om och men så hittade vi den.

Kan ju också på peka att hade vi gått dit jag först ville och trodde att den var så hade vi inte behövt leta, men maken trodde ju inte att den skulle ligga där jag trodde så vi gick på hans förslag då.

Men långnäsa fick han.

Det var ju tre år sen Tilde var där med förskolan så hon var ju lite osäker förstås på vägen och så hade de avverkat så mycket under åren som har gått, så det såg ju inte ut som när hon var där.

 Men när vi hittade den så kände hon igen sig.

Då var det välförtjänt med lite fika kan jag säga, och gott var det.

Bilder kommer lite senare ikväll.

Men nu måste ni som kan och vill och orkar passa på och njuta av solen och värmen.


Kram.

//Maria.


Av Maria - 7 augusti 2009 01:40

 

Tjena!

Nu är det mitt i natten och här sitter jag vid datorn

men nu är det sängen som gäller.

Haft en skön dag med mycket sol och värme.

Nu ikväll så har jag och L-A varit på bio med Mia och Samuel och sett

Sommaren med Göran, och jag tyckte den var jättebra.

Jag skrattade så jag höll på och kissa på mig rätt som det var.

Rekommenderar denna film verkligen det kommer

att bli mycket skratt kan jag lova.

Ett stort plus till Peter Magnusson han är jätteduktig, även på film

och hans kompis David Hellenius är också duktig.

Har alltid gillat denna duo men sett

mest av David när han är mest på tv:n.

Peter har jag ju varit och sett på Ladis night första året

de körde.

Ni som kan gå och se denna film ja,

herrejisses hur det kan gå och allt ordnar sig till slut.

Och det var ett lyckligt slut precis som jag vill ha.

I morgon ska vi på utflykt hela familjen, i skogen här bredvid

och ta med oss fika.

Tilde vill visa ett ställe som hon var på utflykt

med Förskolan när hon gick där.

Så får se om man hittar dit.

Men nu kallar sängen,

den ropar för fullt nu.

Maria kom och lägg dig nu.

Hihihi.


Kram på er alla.

//Maria.

Av Maria - 7 augusti 2009 01:33

I want to be in your arms,

I want to feel your touch,

I want your lips on mine,

for I love you very much...

You´re always on my mind

and I´m thinking 

about you everytime...

Want to let you know...

My heart is there

your love lies.

 

Av Maria - 7 augusti 2009 00:33


 I hjärtat finns ett rum,

som bara är för dig.

Och var jag än tar plats,

så finns du här hos mig.


Jag hör din varma röst,

som inspelad musik.

Jag lyssnar om igen,

för den är helt unik.


I mörker och i ljus,

ditt ansikte jag ser.

Ur minnet tar jag fram,

de bilder där du ler.


Men bland allt du är för mig,

finns något svårt att bära.

Min längtan efter dig,

när jag inte har dig nära.

Av Maria - 7 augusti 2009 00:26

Se varje dag som en gåvas

om det går att göra något bra av.

Det är aldrig för sent att börja om

Lev livet fullt ut- som DU vill leva det.

Har du några kilon för mycket?

Trivs du inte i din relation?

Det är DU och ingen annan

som kan ta tag i det.

Det är DITT liv och det är DU

som ska må bra!!!

LYCKA TILL alla därute som tvivlar...

Du är starkare än Du anar- Tro att Du kan!



Av Maria - 7 augusti 2009 00:21

Ingen har kommit så nära mig

utan att ens ha omfamnat mig.

Ingen har fått mina tårar att rinna så

Utan att ens ha sårat mig

och bjudit mig till ett hjärtligt skratt

utan att ens suttit i närheten av mig.

Jag slog, jag bankade, jag slog på din dörr

du frågade vem du är, jag sa din vän.

Du sa; Kom in min vän!

Ingen har fått mig att känna mig så välkommen

utan att jag ens har varit i hans hem.

Jag slog, jag bankade jag slog på din dörr

Men du öppnade ditt hjärta!

 


Av Maria - 7 augusti 2009 00:17

"Säg till om jag stör",

sa han när han steg in,

"så går jag meddetsamma".

"Du inte bara stör",

svarade jag,

"du rubbar hela min existens.

Välkommen - mitt hjärta"

 


Presentation

Lite fakta om mig.

Hej, Maria heter jag och är en tjej som är glad och gillar humor och änglar i massor.
Pyssel och datorn tar mycket av min tid.
Och framför allt barn. Jag jobbar som barnskötare på förskola på en småbarnsavdelning och jag älskar mitt arbete.
Jag är en änglamamma till min lilla dotter Ida och jag är mamma till min underbara dotter Tilde. Familjen är mitt allt. Här på bloggen så kommer jag att dela med mig av mitt material som jag har i arbetet. Och så kommer det en liten dikt då och då också. Hoppas att ni kommer att trivas här på min blogg. Skriv gärna om ni undrar över något.
Min mail är mariaslekrum@live.se

Rosa bandet

Följ mig på facebook

Följ mig via bloglovin.

bloglovin

Lämna gärna ett tassavtryck.

Google Översätt

Facebook

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Mina små rum.

Inspirationbloggar

Mina nära och kära.

Räkneverk

  • besöksräknarebesöksräknare
  • free counters

Vädret i Njurunda.

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards