Mariaslekrum

Alla inlägg den 2 augusti 2009

Av Maria - 2 augusti 2009 23:56


Du kan inte köpa eller sälja den.

I själva verket måste du ge bort den för att få behålla den.

Det är ont om kärlek, ändå kan du hitta den överallt.

 Kärleken är bräcklig, den dör i mörkret av svek,

lögner, girighet och dryghet.

Kärleken behöver sanningens ljus.

Kärleken är stark, den kan besegra sjukdom,

ensamhet, hjärtesorg, separation och även död.

Kärleken behöver tas hand om och få näring.

Och framför allt, aldrig tas för given.

Kärlekens ljus kan förändra ditt hjärta

och ditt hjärta kan förändra världen...


Av Maria - 2 augusti 2009 23:51


Att finna svaret på varför vi och universum existerar,

vore den yttersta triumfen för det mänskliga förnuftet

- för då skulle vi känna Guds tankar.


Av: Hawkins.


Av Maria - 2 augusti 2009 23:11

Här kommer en kategori som

heter Dagens Nalle Phu.

Jag hittade en sida på nätet med citat/ordspråk

och det var många Nalle Phu citat.

Och bilder hade jag sen tidigare så det

är väl bara att köra tänkte jag.

Ingen kan vara nere med en ballong


-Nalle Puh-

Av Maria - 2 augusti 2009 22:31



Vi skulle vilja ge dig vingar

så att du kunde flyga med vindarna.

Vi skulle vilja ge dig himeln,

så att du kunde sjunga med änglarna.

Vi skulle vilja ge dig hela världen.

Men allt det där har du redan.

Så vi kan bara ge dig

det vackraste vi äger.

Vår kärlek till dig.

Vi älskar dig.


Av: Okänd.

Av Maria - 2 augusti 2009 22:23


Du kommer att kalla henne mamma.

Det var en gång ett barn som just skulle födas.

Barnet frågade Gud:

"Dom säger att jag ska bli sänd till jorden i morgon,

men hur ska jag kunna leva där, liten och hjälplös?"

Gud svarade:"jag ska välja ut en ängel åt dig.

Och din ängel ska vänta på dig där och ta hand om dig.

Barnet frågade:

"Men här i himlen behöver jag inte göra något annat än s

junga och skratta och vara lycklig."

Gud sa:

"Din ängel kommer att sjunga för dig och le mot dig varje dag.

Och du kommer att känna att din ängel älskar dig

och vara mycket lycklig."

Barnet frågar

" Men hur ska jag kunna förstå vad folk säger när jag inte kan språket?"

Gud svarade.

"Din ängel kommer att säga de allra vackraste ord du

kan tänka dig och med stort tålamod

och kärlek kommer din ängel att lära dig att prata".

Barnet frågar.

"Och vad ska jag göra när jag vill prata med dig?".

Gud svarade:

"Din ängel kommer att lära dig att knäppa din händer

och att lära dig att be."

Barnet frågar.

"Jag har hört att det finns elaka människor på jorden.

Vem ska beskydda mig?"

Gud svarade:

"Din ängel kommer att försvara dig även om det är med fara

för sitt eget liv."

Barnet frågar.

"Men jag kommer väl att vara ledsen jämt

för att jag inte kan se dig längre?"

Gud svarade:

"Din ängel kommer att berätta för dig om mig och visa dig

hur du kan hitta mig. Och jag finns alltid nära dig."

Just då var det mycket lugnt i himlen men man kunde

höra röster från jorden och Barnet frågade:

Gud, om jag måste lämna dig nu, tala om vad min ängel heter."

"Hennes namn är inte viktigt.

Du kommer att kalla henne"mamma ".


Av Maria - 2 augusti 2009 19:14


Kärleken,,,,kommer,,,,,,,,,,,går

Kärleken kommer och kärleken går,

ingen kan tyda dess lagar.

Men dej vill jag följa i vinter och vår

och alla min levnads dagar.

Mitt hjärta är ditt,

ditt hjärta är mitt

och aldrig jag lämnar det åter.

 Min lycka är din,

din lycka är min

och gråten är min när du gråter.

Kärleken är så förunderligt stark,

kuvas av intet i världen.

Rosor slår ut ur den hårdaste mark

som sol över mörka gärden.

Mitt hjärta är ditt,

ditt hjärta är mitt

och aldrig jag lämnar det åter.

Min lycka är din,

din lycka är min

och gråten är min när du gråter.


Nils Ferlin.

Av Maria - 2 augusti 2009 18:57

Att vara medmänniska är att finnas till för någon som behöver hjälp.

Att vara medmänniska är att ställa upp för någon.

Att vara medmänniska är att visa att man bryr sig om.

Att vara medmänniska är att glädjas med någon.

Att vara medmänniska är att gråta med någon.

Att vara medmänniska är att fråga hur någon mår.

Att vara medmänniska är att ringa och prata med någon.

Att vara medmänniska är att sätta någon annan före sig själv.

Att vara medmänniska är att ha tid för någon.

Att vara medmänniska är att ge en hjälpande hand.

 


Av Maria - 2 augusti 2009 18:43

Nalles Godnattdikt.


En liten nalle måste ha åtta kramar varje dag,

fyra pussar och en slurk honung ur sin honungsburk. 

En liten nalle måste sova många

timmar vill jag lova, 

annars blir han mycket trött godnatt,

godnatt och sov så sött!


Carin Virsen.

Presentation

Lite fakta om mig.

Hej, Maria heter jag och är en tjej som är glad och gillar humor och änglar i massor.
Pyssel och datorn tar mycket av min tid.
Och framför allt barn. Jag jobbar som barnskötare på förskola på en småbarnsavdelning och jag älskar mitt arbete.
Jag är en änglamamma till min lilla dotter Ida och jag är mamma till min underbara dotter Tilde. Familjen är mitt allt. Här på bloggen så kommer jag att dela med mig av mitt material som jag har i arbetet. Och så kommer det en liten dikt då och då också. Hoppas att ni kommer att trivas här på min blogg. Skriv gärna om ni undrar över något.
Min mail är mariaslekrum@live.se

Rosa bandet

Följ mig på facebook

Följ mig via bloglovin.

bloglovin

Lämna gärna ett tassavtryck.

Google Översätt

Facebook

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Mina små rum.

Inspirationbloggar

Mina nära och kära.

Räkneverk

  • besöksräknarebesöksräknare
  • free counters

Vädret i Njurunda.

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards