Mariaslekrum

Alla inlägg under juni 2009

Av Maria - 5 juni 2009 16:50


 

Fyra män...

... sitter på anställningsintervju och chefen frågar männen:

- Vad är det snabbaste ni vet?

Den ena mannen svarar:

- En tanke, den poppar upp i huvudet utan förvarning,

plötsligt finns den bara där!

Den andra mannen svarar:

- En blinkning, den kommer och försvinner

utan att man märker att den skett!

Den tredje mannen svarar:

- Ljuset, i samma ögonblick man slår på strömbrytaren

så finns bara ljuset där!

Chefen tror sig ha funnit sin man då ljuset är

det snabbaste han själv kan tänka sig,

men han vänder sig till den fjärde mannen som svarar:

- Diarré!

- VA? utbrister chefen.

- Jo, svarar mannen, härom dagen körde det till i magen

och jag sprang mot toaletten men jag hann varken tänka,

blinka eller slå på lyset innan jag sket ner mig!

Av Maria - 5 juni 2009 15:37

 

Jag brukar ju ofta säga att vi ska försöka leva här och nu 

och njuta av det lilla, 

för de människor som fått ut mest av livet är inte de som levt ett sekel, 

utan de som levt varje minut. 

Det är ju inte det lättaste, men något som alla borde eftersträva.

Vi har ju så lätt för att gnälla på småsaker, 

istället för att tänka på hur bra vi har det. 

Kan man vara glad åt lite, har man mycket att vara glad åt. 

Man är ju inte fattig för att man äger lite, 

utan för att man saknar mycket.

Om man tänker i dessa banor istället, 

så kanske man värderar livet på ett annat sätt!

Det är samma sak när det gäller att våga sig på något nytt. 

Det krävs mer mod för att ge sig iväg än för att stanna, 

om du tänker för länge på nästa steg kommer du

att tillbringa resten av livet på ett ben. 

Jag menar, att om man inte trivs med sin tillvaro, 

så måste man försöka ta det där steget!

Av Maria - 5 juni 2009 15:28

 

Ju fler kockar, desto sämre soppa.

 

Ju större dom är ju tyngre faller dom.


Av Maria - 5 juni 2009 14:56

Tjena go vänner!

Har ju inte skrivit något om hur jag haft det denna vecka.

Kan ju tala om att jag har bara gått och räknat dagarna faktiskt

för nu är jag LEDIG.

Men först till veckan, i måndags så skrev jag ju ser jag nu

det var ju då vi hade familjekväll för Tildes klass.

Tisdag öppnade jag, sen hem och plocka och dona,

onsdag stängde jag och var helt slut i huvudet när jag kom hem.

Tilde hade en kompis med sig hem efter skolan denna dag men hon hade redan blivit hämtat när jag kom hem. Så L-A hade två tjejer här hemma den dan och de leker ju så bra tillsammans så det är inga problem.

Torsdag gick jag mellantiden på jobbet och slutade klockan 16.00

åkte hem och tog det lugnt faktiskt.

Ja, idag då öppnade jag och slutade tidigt och nu ska ni få höra,

JAG ÄR LEDIG I HELA TRE MÅNADER, det ni.

GUD VAD SKÖNT.

Nu har jag semester och sen är jag barnledig har så många dagar kvar för jag har sparat och tagit ut mindre tid varje dag som jag var hemma när Tilde var liten och de dagarna måste ut innan årsskiftet så nu är jag ledig.

Bara värmen kommer nu då för denna vecka har ju varit under all kritik,

alla fall from onsdag-fredag. Men nu har jag bestämt att det skall vara fint väder framöver för jag är ju ledig. Så vi får hoppas att vädergudarna har lyssnat på mig. Och att alla ni andra också får lite värme.

Jag kan tala om att det är en sån skön känsla att bara veta att man är ledig i tre hela månader, börjar att jobba måndagen den 7/9 igen.

Helt otroligt.

Jippi jaja, Jippi ja.


Kram på er alla.

//Maria.

Av Maria - 4 juni 2009 18:17

Här i boken vill jag pränta

att Du är en bussig jänta.

 


Av Maria - 4 juni 2009 18:04

 

 -TRO PÅ DIG SJÄLV-

TÄNK POSITIVT.

Det här blir en fin dag.

Jag klarar av allt.

Jag klarar av mer än jag tror.

Ingenting blir bättre

för att man oroar sig,

man kan bara görs sitt bästa.

Det kommer att gå bra för mig.

Alltid finns det något

att glädja sig åt.

Livet är härligt.

Av Maria - 4 juni 2009 17:58



 

Många barn på vår planet,

sitter och lider i tysthet.

Om ni tänder hoppets låga,

och sätter er in i barnens plåga.

Då kanske ni förstår,

att detta är något som oss alla angår.

Inget barn ska behöva lida,

och i tysthet kvida.

Vi har alla ett ansvar,

och vi måste ta det på allvar.


Av Maria - 4 juni 2009 17:38

Det finns ju dom som i sin jakt på pengar 

är beredda att göra vad som helst. 

Dom bryr sig inte om vad som händer med vår miljö 

och hur moder jord mår på lång sikt. 

För pengar kan man få allt, sägs det. Men det är fel!

Man kan köpa sig mat, men inte aptit.

Medicin, men inte hälsa.

Mjuka sängar, men inte sömn.

Lärdom, men inte vett.

Prakt, men inte skönhet.

Underhållning, men inte glädje.

Vänner, men inte vänskap.

Tjänare, men inte trohet.

Framgång, men inte respekt.

Lugna dagar, men inte frid.

Det yttre av alla ting kan man få, men inte den inre kärnan!

Presentation

Lite fakta om mig.

Hej, Maria heter jag och är en tjej som är glad och gillar humor och änglar i massor.
Pyssel och datorn tar mycket av min tid.
Och framför allt barn. Jag jobbar som barnskötare på förskola på en småbarnsavdelning och jag älskar mitt arbete.
Jag är en änglamamma till min lilla dotter Ida och jag är mamma till min underbara dotter Tilde. Familjen är mitt allt. Här på bloggen så kommer jag att dela med mig av mitt material som jag har i arbetet. Och så kommer det en liten dikt då och då också. Hoppas att ni kommer att trivas här på min blogg. Skriv gärna om ni undrar över något.
Min mail är mariaslekrum@live.se

Rosa bandet

Följ mig på facebook

Följ mig via bloglovin.

bloglovin

Lämna gärna ett tassavtryck.

Google Översätt

Facebook

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Mina små rum.

Inspirationbloggar

Mina nära och kära.

Räkneverk

  • besöksräknarebesöksräknare
  • free counters

Vädret i Njurunda.

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards