Mariaslekrum

Alla inlägg under juni 2009

Av Maria - 14 juni 2009 18:48

Vackra ord...

Tala om för mig...  

Tala alltid om för mig att du älskar mig,

i ord, handling och gester.

Utgå inte ifrån att jag redan vet det.

Om jag verkar generad, fortsätt i alla fall.

Tala om för mig när du känner dig nere och missförstådd.

Jag blir starkare när jag vet att jag kan trösta,

men tala om, jag kan inte läsa dina tankar.

Visa andra att du uppskattar mig.

Om du öppet visar din kärlek,

får det mig att känna mig extra stolt och vacker.

Glöm inte bort det lilla tokiga,du har inom dig.

Omtanke och kärlek i stora mått,

tillsammans med en gnutta galenskap,

gör att ett förhållande aldrig blir tråkigt!

Av Maria - 14 juni 2009 18:21

 

En ung man stod på stadens torg, 

och förkunnade att han hade det vackraste hjärtat som finns. 

En stor samling av folk, stod och beundrade hans vackra hjärta.

Det var inte en endaste rispa eller märke i det. 

Ja, de var alla överens om att detta var det vackraste hjärta 

de någonsin sett. 

Den unga mannen blev så stolt att han började 

förkunna ännu mer om sitt vackra hjärta. 

Plötsligt närmade sig en gammal man 

och ställde sig längst fram i publiken och sa:

Ditt hjärta är inte på långa vägar så vackert som mitt!!

Publiken och den unga mannen tittade på den gamle mannens hjärta.

Det slog med starka slag, men det var fullt med ärr. 

Och det fanns ställen där man såg att bitar tagits ut, 

och ersatts med andra bitar. 

Som passade dåligt, 

så att det hade blivit taggigt och kantigt där de satts in. 

Det fanns t o m ställen där det faktiskt fattades bitar, 

och där det hade blivit djupa hål.

Publiken stirrade!! 

Hur kunde han säga att hans hjärta var vackrare tänkte de. 

Den unga mannen tittade på den gamles hjärta, 

såg dess tillstånd och skrattade. 

Du måste skoja, jämföra ditt hjärta med mitt, 

mitt är perfekt och ditt är fullt med ärr och märken.

Ja, sade den gamle mannen. 

Ditt hjärta har ett perfekt utseende, 

men jag skulle aldrig vilja byta mitt hjärta mot ditt. 

Du förstår, att varje ärr representerar en person 

som jag har givit min kärlek. 

Jag tar ut en bit av mitt hjärta och ger till dem, 

och ofta får jag en bit av deras hjärta tillbaka 

som passar in i den tomma platsen i mitt hjärta.

Men eftersom bitarna inte är exakt likadana, 

så finns det lite taggiga kanter på mitt hjärta. 

Men dessa vårdar jag ömt, 

för de påminner mig om den kärlek vi delade. 

Ibland har jag gett bort bitar av mitt hjärta, 

men inte fått någon bit tillbaka av den andra personen. 

Det är därför jag har en del tomma hål i mitt hjärta!! 

Att ge av sin kärlek är att ta en chans.

Trots att dessa tomma hål smärtar och står öppna, 

så påminner de mig om den kärlek jag har för dessa människor, 

och hoppas att de någon gång kommer tillbaka 

och fyller det tomma hålet i mitt hjärta som står och väntar på dem. 

Så nu kanske du kan se vad verklig skönhet är?

Den unga mannen stod med tårarna sakta rinnande nerför kinderna. 

Han gick fram till mannen, 

stoppade in handen i sitt unga perfekta hjärta 

och rev ut en bit.

Han erbjöd biten med darrande händer till mannen. 

Den gamle mannen tog emot biten av hans hjärta, 

stoppade in den i sitt hjärta, 

och tog sen en bit ur sitt eget ärrade hjärta 

och stoppade in det i såret på den unges mannens hjärta. 

Biten passade, men inte perfekt så det blev lite taggiga kanter.

Den unge mannen tittade på sitt hjärta, 

som inte var perfekt längre. 

Men ändå vackrare än någonsin, 

eftersom kärleken från den gamle mannen blandades med hans. 

De kramade om varandra och gick iväg sida vid sida!!


-OKÄND FÖRFATTARE-

Av Maria - 14 juni 2009 18:19

 


Undantaget bekräftar regeln.


Upp som en sol ner som en pannkaka.

 


Av Maria - 12 juni 2009 14:02

  

Jag vaknade tidigt idag,

entusiastisk över alla spännande saker 

jag skall göra innan dagen är över.

Min uppgift är att välja hur min dag ska bli.

Idag kan jag välja att gnälla över det regniga vädret ...

eller glädja mig över att gräset får gratis vatten.

Idag kan jag mumla om min hälsa ...

eller glädja mig över att jag lever.

Idag kan jag sörja över att jag har så få vänner...

eller med spänning se fram emot att göra nya bekantskaper.

Idag kan jag tjura för att jag behöver gå till jobbet ...

eller skrika högt av glädje för att jag har ett jobb att gå till.

Idag kan jag muttra nedstämt över att jag har hushållsarbete att göra ...

eller känna mig hedrad över att jag har tak för min kropp och själ.

Denna dag sträcker ut sig framför mig och väntar på att få bli skapad

och här är jag, skaparen, som får skapa min egen dag.

Idag kommer jag att få en UNDERBAR DAG ...

för att jag är välsignad med så många gåvor i mitt liv.


- OKÄND FÖRFATTARE -

Av Maria - 12 juni 2009 13:58

 


Tala är silver, tiga är guld.

 

Tiden läker alla sår.

 

Trägen vinner.

 

Tomma tunnor skramlar mest.

 

Tillfället gör tjuven.

 


Av Maria - 11 juni 2009 22:19

 


Själv är bästa dräng.


Skadeglädjen är den enda sanna glädjen.


Skomakare, bliv vid din läst.


Skrattar bäst, som skrattar sist.


Skåda inte en given häst i munnen.

 

Släkten är värst.

 

Små grytor har också öron.

 

Som man bäddar får man ligga.

 

Som man sår får man skörda.


Stor i orden, liten på jorden.

 

Surt, sa räven om rönnbären.

 

Så länge det finns liv finns det hopp.

 

Sådan herre, sådan hund.

 


Av Maria - 11 juni 2009 22:17

 

Rom byggdes inte på en dag.


Ropa inte hej förrän du är över bäcken.

Av Maria - 11 juni 2009 21:53

Tjena på er!

Då är det snart fredag då och skolavslutning

för Tilde.

Vi ska först upp i kyrkan där barnen ska sjunga olika sånger

och varje klass sjunger var sin.

Sen ner till skolan och fika i klassrummet.

Och sen är det ett långt och skönt sommarlov för Tilde.

Sen på eftermiddagen får vi främmande av våra "kinakompisar"

brukar vi kalla hos, det är vi som for ner samtidigt till Kina för att adoptera våra söta tjejer.

Vi brukar träffas en gång per år och i år är det vår tur att

anordna denna sammankomst. Vi blir sju familjer av tio i år.

Så först imorgon kväll så kommer vi att var här hos oss och vi bjuder

på mat och dricka.

Sen far vi ner till en camping här i närheten som heter Bergafjärden

där vi har hyrt 7 stugor i två dagar,

på lördag ska vi hitta på något kul med barnen att göra.

 Hoppas på fint väder men det ser inte bra ut på den fronten.

Men det är iallafall roligt att bara träffas och man får inte roligare än vad man gör det till.

Så det kommer att bli en jätterolig helg och framför allt för barnen

och det är ju därför vi gör detta.

Ska försöka att lägga in något imorgon men på lördag blir det inget alls eftersom vi inte är hemma då, annars så syns vi på söndag eftermiddag.

Hare bra.


Kram.

//Maria.


P.s Igår var vi upp till Umeå för att L-A skulle spränga bort

njurstenar. De koncentrerade sig på en bara, den som hade rört

på sig, och det var ju därför han fick ett sånt anfall på tisdagen.

Det gjorde ondare denna gång att spränga, tyckte han.

Så nu är det bara att vänta och se om/när den kommer ut.

Han kommer att ha ont nu ett tag framöver iallafall.

Återigen så säger jag ett


Ciao.

Presentation

Lite fakta om mig.

Hej, Maria heter jag och är en tjej som är glad och gillar humor och änglar i massor.
Pyssel och datorn tar mycket av min tid.
Och framför allt barn. Jag jobbar som barnskötare på förskola på en småbarnsavdelning och jag älskar mitt arbete.
Jag är en änglamamma till min lilla dotter Ida och jag är mamma till min underbara dotter Tilde. Familjen är mitt allt. Här på bloggen så kommer jag att dela med mig av mitt material som jag har i arbetet. Och så kommer det en liten dikt då och då också. Hoppas att ni kommer att trivas här på min blogg. Skriv gärna om ni undrar över något.
Min mail är mariaslekrum@live.se

Rosa bandet

Följ mig på facebook

Följ mig via bloglovin.

bloglovin

Lämna gärna ett tassavtryck.

Google Översätt

Facebook

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Mina små rum.

Inspirationbloggar

Mina nära och kära.

Räkneverk

  • besöksräknarebesöksräknare
  • free counters

Vädret i Njurunda.

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards