Mariaslekrum

Alla inlägg den 23 juni 2009

Av Maria - 23 juni 2009 23:35

DU SOM MAMMA! 



Dina kläder...

Första barnet:

Du börjar ha mammakläder så fort din gynekolog

berättar att du är gravid.

Andra barnet:

Du har dina vanliga kläder så länge som möjligt.

Tredje barnet:

Dina vanliga kläder ÄR dina mammakläder. 

Barnets namn...

Första barnet:

Du lusläser alla namnböcker som finns och övar på uttal

 och olika stavningskombinationer på alla dina favoritnamn. 

Andra barnet:

Någon måste väl döpa sitt barn efter faster Agda, eller hur?

 Det kan lika gärna vara du.

Tredje barnet:

Du slår upp en bok, blundar och pekar och tittar efter vad

 fingret pekar på. Carl-Rutger? Det får duga...


Förberedelser inför förlossningen...

Första barnet: Du övar på andningen regelbundet.

Andra barnet:

Du orkar inte öva eftersom du kommer ihåg att förra

 gången så gjorde det absolut ingen skillnad alls med den där andningen. 

Tredje barnet:

Du ber om bedövning i åttonde månaden.

Barnets kläder...

Första barnet:

Du förtvättar din nyföddes kläder, ordnar dem

systematiskt efter färgerna och viker dem fint i babyns egna lilla byrå. 

Andra barnet:

Du kollar kläderna för att se om de är rena, men slänger

bara de med de mörkaste, mest synliga fläckarna. 

Tredje barnet:

Varför skulle inte pojkar också kunna ha rosa kläder?

Saker att oroa sig för...

Första barnet:

Vid minsta lilla tecken på att allt inte är som det ska - ett

 kort skrik eller vad som helst - så plockar du upp babyn. 

Andra barnet:

Du plockar upp babyn först när dess skrikande blir så

högljutt att det kan väcka din förstfödda.

Tredje barnet:

Du lär din treåring hur man vrider upp mekaniska

 leksaker.

Aktiviteter...

Första barnet:

Du tar med din baby till babygymnastik, babysim och sagoläsning för babyn.

Andra barnet:

Du tar med din baby till babygymnastik.

Tredje barnet:

Du tar med din baby till affären och kemtvätten.

Att gå ut...

Första barnet:

Första gången lämnar barnet hemma med barnvakt så

ringer du hem fem gånger.

Andra barnet:

Precis innan du går ut genom dörren så kommer du på att

 du kanske skulle lämna ett telefonnummer där du kan nås. 

Tredje barnet:

Du säger till barnvakten att bara ringa om hon ser blod.

Hemma...

Första barnet:

Du tillbringar större delen av dagen med att bara titta på babyn.

Andra barnet: 

Du tillbringar en del av dagen med att se till så att ditt äldre barn

inte kväver, knuffar eller slår babyn. 

Tredje barnet: 

Du tillbringar en liten del av varje dag med att gömma dig från barnen.


 

 

Av Maria - 23 juni 2009 18:59

 


Våra vänner är som änglar,

Som lyser upp vår dag.

På alla sorts underbara,

Magiska sätt.

Deras omtänksamhet kommer,

Som en gåva ifrån ovan.

Och vi känner oss omgivna,

Av varm, varsam kärlek.

Som upp och ner vända regnbågar,

Ger deras leenden solsken.

Och de fyller många stunder,

Med skratt och med skoj.

Vänner är som änglar,

Utan änglars vingar.

Välsignar våra liv,

På det mest värdefulla sätt.

Låt mig få vara din ängel.

 


Av Maria - 23 juni 2009 18:40

 EN SANN VÄN! 


 



Vem som helst kan stå vid din sida när du har rätt...

men en sann vän står vid din sida när du har fel.



En vän presenterar sig när han ringer...

en sann vän behöver inte göra det.



En vän börjar en konversation med att

ge en full nyhetsbullentin om sitt liv...

en sann vän säger "Hur är det med dig då?"



En vän tror att dina problem är nya för dig...

En sann vän säger:

"Du har haft samma problem i åratal,

kom loss och gör någonting åt det!!"



En vän har aldrig sett dig gråta...

en sann vän har våta axlar efter dina tårar.



En vän vet inte dina föräldrars förnamn...

en sann vän har deras telefonnummer i sin adressbok.



En vän har med sig en flaska vin till din fest...

en sann vän dyker upp tidigt, hjälper till och

stannar till sent för att städa upp.



En vän hatar att du ringer och väcker honom...

en sann vän undrar varför du dröjt med att ringa?



En vän försöker prata med dig om dina problem...

en sann vän försöker hjälpa dig att lösa dem.



En vän undrar över ditt kärleksliv...

en sann vän skulle kunna bli svartsjuk,

men blir det naturligtvis inte!!



En vän uppför sig som gäst vid besök...

en sann vän hjälper sig själv.



En vän tror att vänskapen är förbi efter ett gräl...

en sann vän vet att ingen vänskap är utan trätor.



En vän förväntar sig att du skall finnas till för den...

en sann vän förväntar sig att finnas till för dig!!!


Av Maria - 23 juni 2009 14:23

 

Lågan brinner för fred på vår jord.

Håll den vid liv och ta med den till din sida.


Kram.

//Maria.

Av Maria - 23 juni 2009 14:21

 

Var rädd om våra barn, de är vår framtid.

Ta gärna med er den till er blogg.


Kram.

//Maria.

Av Maria - 23 juni 2009 14:16

  

Ta gärna med denna söta lilla ängel till din sida.

Hon sänder en stjärna av hopp och tro till alla barn

i världen som behöver hjälp,

eller de barn sominte längre finns hos oss.

Vi måste börja bry oss.

 

Kram.

//Maria.

Presentation

Lite fakta om mig.

Hej, Maria heter jag och är en tjej som är glad och gillar humor och änglar i massor.
Pyssel och datorn tar mycket av min tid.
Och framför allt barn. Jag jobbar som barnskötare på förskola på en småbarnsavdelning och jag älskar mitt arbete.
Jag är en änglamamma till min lilla dotter Ida och jag är mamma till min underbara dotter Tilde. Familjen är mitt allt. Här på bloggen så kommer jag att dela med mig av mitt material som jag har i arbetet. Och så kommer det en liten dikt då och då också. Hoppas att ni kommer att trivas här på min blogg. Skriv gärna om ni undrar över något.
Min mail är mariaslekrum@live.se

Rosa bandet

Följ mig på facebook

Följ mig via bloglovin.

bloglovin

Lämna gärna ett tassavtryck.

Google Översätt

Facebook

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Mina små rum.

Inspirationbloggar

Mina nära och kära.

Räkneverk

  • besöksräknarebesöksräknare
  • free counters

Vädret i Njurunda.

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards