Mariaslekrum

Alla inlägg den 11 juni 2009

Av Maria - 11 juni 2009 22:19

 


Själv är bästa dräng.


Skadeglädjen är den enda sanna glädjen.


Skomakare, bliv vid din läst.


Skrattar bäst, som skrattar sist.


Skåda inte en given häst i munnen.

 

Släkten är värst.

 

Små grytor har också öron.

 

Som man bäddar får man ligga.

 

Som man sår får man skörda.


Stor i orden, liten på jorden.

 

Surt, sa räven om rönnbären.

 

Så länge det finns liv finns det hopp.

 

Sådan herre, sådan hund.

 


Av Maria - 11 juni 2009 22:17

 

Rom byggdes inte på en dag.


Ropa inte hej förrän du är över bäcken.

Av Maria - 11 juni 2009 21:53

Tjena på er!

Då är det snart fredag då och skolavslutning

för Tilde.

Vi ska först upp i kyrkan där barnen ska sjunga olika sånger

och varje klass sjunger var sin.

Sen ner till skolan och fika i klassrummet.

Och sen är det ett långt och skönt sommarlov för Tilde.

Sen på eftermiddagen får vi främmande av våra "kinakompisar"

brukar vi kalla hos, det är vi som for ner samtidigt till Kina för att adoptera våra söta tjejer.

Vi brukar träffas en gång per år och i år är det vår tur att

anordna denna sammankomst. Vi blir sju familjer av tio i år.

Så först imorgon kväll så kommer vi att var här hos oss och vi bjuder

på mat och dricka.

Sen far vi ner till en camping här i närheten som heter Bergafjärden

där vi har hyrt 7 stugor i två dagar,

på lördag ska vi hitta på något kul med barnen att göra.

 Hoppas på fint väder men det ser inte bra ut på den fronten.

Men det är iallafall roligt att bara träffas och man får inte roligare än vad man gör det till.

Så det kommer att bli en jätterolig helg och framför allt för barnen

och det är ju därför vi gör detta.

Ska försöka att lägga in något imorgon men på lördag blir det inget alls eftersom vi inte är hemma då, annars så syns vi på söndag eftermiddag.

Hare bra.


Kram.

//Maria.


P.s Igår var vi upp till Umeå för att L-A skulle spränga bort

njurstenar. De koncentrerade sig på en bara, den som hade rört

på sig, och det var ju därför han fick ett sånt anfall på tisdagen.

Det gjorde ondare denna gång att spränga, tyckte han.

Så nu är det bara att vänta och se om/när den kommer ut.

Han kommer att ha ont nu ett tag framöver iallafall.

Återigen så säger jag ett


Ciao.

Av Maria - 11 juni 2009 13:25

Upp , upp och iväg.

Jasmin är en prinsessa

med ögon bruna som choklad.

På sin magiska matta

flyger hon från stad till stad.

Hon åker med Aladdin

förklädd till Ali, en prins.

Lyckliga flyger de tillsammans

till de bästa platser som finns.

Av Maria - 11 juni 2009 11:46

 

Som person har jag rätt:

Att vara som jag är, att tycka om mig själv och att förlåta mig själv.

Att säga nej, utan att känna mig självisk.

Att både känna och uttrycka ilska.

Att be om hjälp och om vänskap.

Att bli behandlad som en människa.

Att ibland vara ologisk.

Att göra misstag, och att ta ansvar för vad jag gör.

Att ändra mig.

Att säga, jag vet inte.

Att säga, jag håller inte med.

Att säga, jag förstår inte.

Att få respekt för vad jag tycker och tänker.

Att få mina behov betraktade som lika viktiga som andras.

Att berätta om mina behov för någon.

Att bedöma mitt eget beteende och ta ansvar för vad mitt uppträdande, 

mina känslor och tankar får för konsekvenser.

Att utvecklas, lära nytt och förändras.

Att ibland ställa krav på andra.

Att må bra fast andra mår dåligt.


-OKÄND FÖRFATTARE-

Av Maria - 11 juni 2009 09:46

 

Prisa ej dag förrän sol gått ner.

 

Pengar växer inte på träd.


På rullande sten växer ingen mossa.

Av Maria - 11 juni 2009 09:36

Stor låga följer ofta liten gnista.

Dante 


Vår herre har skapat nötterna, men han har inte knäckt dem.

Goethe


Ju mer jag tänker på saken, 

dess tydligare tycks det mig att livet är till helt enkelt för att levas.

Goethe


Gud har givit dig ett ansikte och du själv skapar dig ett annat.

Shakespeare


Lyckan är en dröm och lidandet verklighet.

Voltaire


Den som inte kan hata kan inte heller älska.

Voltaire 


I mitt land så hamnar vi i fängelse först och sedan blir vi president.

Nelson Mandela


Om du talar med en man i ett språk han förstår, 

går det till hans huvud. 

Om du pratar till honom på hans eget språk går det till hans hjärta.

Nelson Mandela


När vi låter vårt eget ljus lysa, 

ger vi omedvetet andra tillåtelse att göra detsamma.

Nelson Mandela


Att spela obetydlig förbättrar inte världen. 

Det finns ingenting upplyst med att förminska sig för att andra inte ska känna sig osäkra.

Nelson Mandela


Vad vi fruktar mest är inte att vi är otillräckliga. 

Vår djupaste rädsla är att vara omåttligt kraftfulla. 

Det är vårt ljus, inte vårt mörker, som skrämmer mest.

Nelson Mandela

Av Maria - 11 juni 2009 09:21

 En söt nyckelpiga att göra nu i sommar.

Kram.

//Maria.

Presentation

Lite fakta om mig.

Hej, Maria heter jag och är en tjej som är glad och gillar humor och änglar i massor.
Pyssel och datorn tar mycket av min tid.
Och framför allt barn. Jag jobbar som barnskötare på förskola på en småbarnsavdelning och jag älskar mitt arbete.
Jag är en änglamamma till min lilla dotter Ida och jag är mamma till min underbara dotter Tilde. Familjen är mitt allt. Här på bloggen så kommer jag att dela med mig av mitt material som jag har i arbetet. Och så kommer det en liten dikt då och då också. Hoppas att ni kommer att trivas här på min blogg. Skriv gärna om ni undrar över något.
Min mail är mariaslekrum@live.se

Rosa bandet

Följ mig på facebook

Följ mig via bloglovin.

bloglovin

Lämna gärna ett tassavtryck.

Google Översätt

Facebook

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Mina små rum.

Inspirationbloggar

Mina nära och kära.

Räkneverk

  • besöksräknarebesöksräknare
  • free counters

Vädret i Njurunda.

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards