Mariaslekrum

Alla inlägg under maj 2009

Av Maria - 24 maj 2009 19:32

Tjena på er!


Idag har det varit en jättehärlig dag med sol och värme.

Vi har varit ute nästan hela dagen och halva framsidan är målad nu

och kaninburarna är också rengjorta.

Det blev så fint inne hos dom.

När vi gjorde rent så hade vi in alla hannar

upptill på ena buren och honorna och ungarna nertill

och så gjorde vi rent hos tjejerna med vilket liv

det vart bland hannarna de skulle minnsan visa

vem som bestämde här med det tog Matte tag i på direkten

stog där och vakta och lyfte upp bråkstaken i nackskinnet

när han inte höll sig lugn.vmen till slut så

var vi tvungen att dela av annars så hade de tagit livet av

varann.

Men det gick bra och det är huvudsaken det och honorna var det inget problem alls med.

Och nu är det så rent hos dem, undrar hur länge det varar, kanske i

två dagar. Hahaha.


Imorgon öppnar jag men ska in till staden på ett besök först innan jag kommer hem. Men det får ni höra mer om i veckan.


Hare nu bra allihopa.


Kram.

//Maria.

Av Maria - 24 maj 2009 19:22

Här kommer en sång att träna på inför

morsdag.


Kram.

//Maria.

Av Maria - 24 maj 2009 19:20

Här kommer ett recept på en drömtårta som

 kan bakas till speciella tillfällen.

Som t.ex till morsdag och alla hjärtansdag.


Kram.

//Maria.

Av Maria - 24 maj 2009 19:18

Här kommer lite mer pyssel innan morsdag.


Kram.

//Maria.

Av Maria - 24 maj 2009 16:51


Goda vänner är svåra att hitta,

svårare att lämna och omöjliga att glömma.

En bästa vän är som en fyrklöver,

svår att hitta men lyckosam att äga.

Vissa människor gör världen så speciell

bara genom att finnas där.

När det gör ont att se tillbaka

och du är rädd för att se framåt,

se åt sidan och du kommer att

finna din bästa vän där.

Goda vänner är som stjärnor,

du kan inte alltid se dem.

men du vet att dom finns där.

Sann vänskap tar alldrig slut,

för vänner är för evigt.

Många människor passerar i ditt liv,

men bara riktiga vänner lämnar

fotsteg i ditt hjärta.

 

-Okänd författare-

Av Maria - 23 maj 2009 21:57

Tjena!

 

Som sagt vädrets makter kan man ju inte rå

på så även idag.

Hinner bara skriva här på bloggen tidigare idag

att jag ska ut och måla.

Går ner till nedervåningen så börjar

 det och blixtra och sen smäller det till

och dundrar som bara den.

Sen började det regna och hagla

var alldeles vitt ute.

Det var ordentligt med åsksmällar

så det vart en mysdag inne istället.

Så typiskt bara när hela förmiddagen var så jättefin

perfekt målningsväder men det var nog någon

som inte ville att vi skulle måla idag. (Hihihi).

Så får man hoppas att vi kan komma igång

 med målningen imorgon istället och

även göra rent hos kaninerna.

 

Tjingeling.

Kram.

//Maria.


Av Maria - 23 maj 2009 21:54

Ett lite pyssel innan

morsdag till mamma

kommer här.

Kram.

//Maria.

Av Maria - 23 maj 2009 21:53

Här kommer ett recept på en

Cheescake till morsdag.

 

Kram.

//Maria.

Presentation

Lite fakta om mig.

Hej, Maria heter jag och är en tjej som är glad och gillar humor och änglar i massor.
Pyssel och datorn tar mycket av min tid.
Och framför allt barn. Jag jobbar som barnskötare på förskola på en småbarnsavdelning och jag älskar mitt arbete.
Jag är en änglamamma till min lilla dotter Ida och jag är mamma till min underbara dotter Tilde. Familjen är mitt allt. Här på bloggen så kommer jag att dela med mig av mitt material som jag har i arbetet. Och så kommer det en liten dikt då och då också. Hoppas att ni kommer att trivas här på min blogg. Skriv gärna om ni undrar över något.
Min mail är mariaslekrum@live.se

Rosa bandet

Följ mig på facebook

Följ mig via bloglovin.

bloglovin

Lämna gärna ett tassavtryck.

Google Översätt

Facebook

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Mina små rum.

Inspirationbloggar

Mina nära och kära.

Räkneverk

  • besöksräknarebesöksräknare
  • free counters

Vädret i Njurunda.

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards